مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: بیش از یک میلیارد مترمکعب آب از سد سفیدرود رهاسازی شد.

سد سفید رود

به گزارش همشهری آنلاین، «وحید خرمی» اظهار کرد: از ۲۶ اسفند پارسال تاکنون یک میلیارد و ۳۸ میلیون مترمکعب آب، برای اراضی شالیزاری گیلان رهاسازی و به شبکه آبیاری و زهکشی سفیدرود وارد شده‌است.

وی افزود: دبی متوسط ورودی این سد امروز ۲۱ خرداد،۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه است و پارسال در همین روز، دبی متوسط ورودی این سد ۱۳۵ متر مکعب بر ثانیه بود.همچنین دبی متوسط خروجی سد سفیدرود هم امروز ۲۱۲ متر مکعب بر ثانیه است که این میزان پارسال در همین روز ۲۱۰ متر مکعب بر ثانیه بود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: آب رهاسازی شده سد در همه کانال‌های آبیاری جریان دارد و همچنان آب بدون نوبت‌بندی برای آبیاری ۱۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار رهاسازی می‌شود.

 خرمی گفت: در صورتی که آب مصرفی بخش کشاورزی نیاز به نوبت‌بندی داشته باشد، براساس پایش شرایط در کمیته منابع و مصارف استان بررسی و اطلاع‌رسانی های لازم انجام می‌شود.

 وی تصریح کرد: سد مخزنی سفیدرود روی رودخانه سفیدرود و در پایین‌دست محل تلاقی ۲ رودخانه قزل اوزن و شاهرود، در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر رشت و در مجاورت شهر منجیل قرار دارد و پرآب‌ترین رودخانه گیلان است.

کد خبر 520340

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha