مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب‌ و فاضلاب استان همدان بیان کرد: هفت رودخانه استان همدان به فاضلاب آلوده است، ورود فاضلاب خاکستری که به‌طور غیرمجاز به سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی واردشده، هفت رودخانه استان را آلوده کرده است.

فاضلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد بختیاری‌فر گفت: از سالیان دور مردم همدان به علت نبود شبکه جمع‌آوری فاضلاب چاه‌های جذبی حفر می‌کردند، به علت حجم بالای فاضلاب خانگی و برای جلوگیری از پر شدن چاه‌های جذبی مردم فاضلاب خود را به بیرون از منزل خود رها می‌کردند.

وی اظهارکرد: رودخانه‌های خروجی شهر همدان بیشترین آلودگی را دارند، با توجه به جمعیت شهری و وجود چهار رودخانه و زیرشاخه‌های گسترده در سطح شهر همدان بیشترین آلودگی رودخانه‌ها مربوط به شهر همدان است.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: شرکت آب و فاضلاب استان توانسته رودخانه عباس‌آباد و زیرشاخه فرعی این رود در حصار مطهری را از فاضلاب پاک‌سازی کند و فاضلاب این رودخانه جمع‌آوری‌شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از جمعیت شهری استان زیرپوشش شبکه فاضلاب است، ادامه داد: دبی ورودی به تصفیه‌خانه فاضلاب ۱۳۰. ۷۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: پاک‌سازی فاضلاب رودخانه عین‌آباد تویسرکان در حال اجراست که هزینه آن ۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود:با توجه به تصفیه فاضلاب جمع‌آوری‌شده از رودخانه‌ها، پس از جمع‌آوری فاضلاب توسط شبکه جمع‌آوری فاضلاب به تصفیه‌خانه انتقال می‌یابد و پس از تصفیه بار آلودگی آن پایین آمده و برای مصارف کشاورزی و صنعت استفاده‌شده یا قابلیت رهاسازی در طبیعت دارد.

بختیاری‌فر درباره اقدامات شرکت آبفا در راستای جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها گفت: شرکت آبفا موفق به ساخت هفت تصفیه‌خانه با ظرفیت ۱۷۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، اجرای ۴۱ کیلومتر خط انتقال، اجرای ۱۴۴ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح استان با صرف هزینه ۲۳۶۰ میلیارد ریال امسال آغاز به طرح فاضلاب کرده است و برای اتمام کامل آن نیاز به ۶۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

کد خبر 520314

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha