ضعف در درس ریاضی باعث شد تا گلر مطرح تیم ملی فوتبال بلژیک به عضویت هوفن‌هایم آلمان درنیاید.

تيبو كورتوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ملاک جذب بازیکن در تیم‌های حرفه‌ای جهان فقط و فقط توانمندی‌های فنی نیست. عوامل دیگری هم در این مساله دخیل هستند. به عنوان نمونه در اغلب اوقات موضوع تطابق با شرایط جدید محیطی یا فرهنگی و حتی تاکتیکی مورد توجه مدیران و مسئولین تیم‌ها قرار می‌گیرد.

اما گاهی موردهای دیگری هم مطرح می‌شوند؛ مثل این که بازیکن در مدرسه از نظر کسب نمره در دروس در چه شرایطی قرار داشته باشد!

شاید باورش سخت باشد اما سال‌ها قبل «تیبو کورتوا»‌، گلر توانمند تیم ملی بلژیک و عضو کنونی تیم رئال مادرید اسپانیا، به خاطر «ضعف در درس ریاضی» نتوانست به تیم هوفن‌هایم آلمان ملحق شود.

در این مورد «لوتس فانن‌ اشتیل» مدیر سابق بخش استعدادیابی باشگاه هوفن‌هایم در گفت‌وگویی با روزنامه «هت لاتسه نیوز» بلژیک نکته جالبی را بیان کرد.

وی گفت به خاطر نمره پایین درس ریاضی،‌ تیبو نتوانست امکان انتقال به تیم آلمانی را بیابد.

این مدیر سابق گفت: حدود سال ۲۰۱۰ بود. کورتوا هنوز مدرسه می‌رفت و به عنوان یک استعداد مطرح بود. مدت‌ها بود  او را زیر نظر داشتیم. می‌خواستیم مطمئن شویم و بعد با او قرارداد ببندیم. در آستانه توافق با او بودیم اما او نمره درس ریاضی‌اش در مدرسه ضعیف بود. به همین دلیل انتقالش به هوفن‌هایم به بن‌بست خورد.

کورتوا که در آکادمی باشگاه خنک کشورش پرورش یافت، یک سال دیگر در آنجا ماند و در سال ۲۰۱۱ به چلسی انگلیس نقل مکان کرد.

وی که از سال ۲۰۱۸ عضو رئال مادرید است، طبق گمانه‌زنی سایت ترانسفرمارکت ارزشی بالغ بر ۴۸ میلیون یورو دارد.

کد خبر 520154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha