سخنگوی قوه قضاییه گفت: دادگاه رسیدگی به اتهامات طبری نشان داد نظام جمهوری اسلامی هیچ فسادی را بر نمی‌تابد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز ۲۱ خرداد ماه در گفت‌وگو با رادیو جوان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه پیدا شدن پرونده فساد اکبر طبری چطور اتفاق افتاد، اظهار کرد: از قبل زمزمه‌هایی مبنی بر برخی از ارتباطات ناسالم این فرد و بعضی از همدستان او در درون قوه قضاییه به گوش می‌رسید. از آنجایی که قوه قضاییه و به ویژه در دوره مدیریت جدید اهتمام جدی برای مبارزه با فساد در همه انواع و اقسام آن، چه در درون قوه و چه در بیرون از قوه را مأموریت اصلی خودش می‌دانست، به بخش‌های ذیربط ماموریت داده شد که در مورد این شایعات بررسی‌های دقیق و کارشناسانه‌ای را انجام بدهند.

وی افزود: تیم‌های مختلفی وارد بررسی این موضوع شدند که در بررسی‌ها مشخص شد که اتفاقات و سوء جریاناتی رخ داده و منتهی به وضعی شد که الان پرونده به دادگاه ارسال شده و دادگاه مشغول رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است در آینده باز شاهد اینگونه پرونده‌ها باشیم، اظهار کرد: این به معنای یک جریان نیست، روز گذشته هم اعلام کردم که فساد و تخلف یک حادثه و یک استثناست و نظام به صورت کلی و دستگاه قضا به صورت بخشی از ارکان نظام، به هیچ عنوان فساد را برنمی‌تابد و به جریان فساد اجازه فعالیت نمی‌دهد.

اسماعیلی بیان داشت: مصادیق و مواردی که از فساد اتفاق بیفتد حتما با برخورد قانونی مواجه خواهد شد و رسیدگی‌های قضایی و اعمال مجازات برای افراد مرتکب نیز این پیام را به دیگران منتقل می‌کند که باید درس بگیرند و عبرت بیاموزند؛ برخورد قضایی ما هم برخورد عبرت آموزی خواهد بود تا همان حوادث و استثناء‌ها نیز از بین برود یا به حداقل برسد.

وی همچنین در مورد برگزاری دادگاه طبری و رسیدگی به این پرونده و پیام این دادگاه گفت: دادگاه طبری نشان داد نظام و دستگاه قضا جریان فساد را بر نمی تابد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه در ارتباط با سوالی در مورد اجرای با تاخیر حکم تخریب ویلای شبنم نعمت زاده گفت: عزم قوه قضاییه برای برخورد با تخلف و فسا  در هر سطحی جزم است.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: این حکم که به موعد اجرا درآمد مربوط به کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها بود و تاخیر در اجرای آن را باید آنها پاسخگو باشند.

اسماعیلی تصریح کرد: از ناحیه قوه قضاییه در این حوزه تعللی نبوده است؛ اینکه چرا با تاخیر انجام شده است کمیسیون ماده ۱۰۰ در شهرداری باید توضیح دهد.

وی اضافه کرد: مردم باید مطمئن باشند که ما یک بخش ماموریت خودمان است و علاوه بر ماموریت اصلی و ذاتی، به عنوان مدعی العموم و دفاع از حقوق شهروندان از بقیه دستگاه‌های اجرایی همیشه مطالبه کرده‌ایم که برخورد با عناصر متخلف به ویژه دانه درشت‌ها و فسادهایی که موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود در اولویت قرار گیرد تا با اجرای قانون در مورد این دست از متخلفان، بتوانیم جامعه رو به رشد و آرامی را شاهد باشیم.

کد خبر 520109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    10 0
    بیست ساله ریشه دوانده حالا با جسارت یک عده کشف شده !!!
  • بینام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    12 1
    خدا وکیلی بعد از اين همه سال !!!!!!!چرا زودتر این کار نشد برای من سواله
  • بینام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 2
    آقای محترم زیاد صحبت نکن و اشوه نیا.جوجه را آخر پاییز میشمرند. وقتی حکم نهایی دادگاه صادر شد و دیدیم که تبرئه شده !!!! یا مثلاً به پرداخت مبلغ معادل 10 تا مرغ محکومش کردند !!!!! و سر از آمریکا و آلمان و انگلیس سر درآورد، آنوقت بیا شوآف بده. چنانچه بقیه آنها فراری هستند و درحال حال کردن .سپاسگزارم
  • شهریار IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    14 1
    خداوکیلی چطور جناب لاریجانی که رییس قوه قضاییه بوده نتونسته تشخیص کنار دستش چه خبره،
  • NL ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    17 0
    حالا سرنوشت اون كساني كه حقشون به خاطر اين فساد پايمال شد چي ميشه؟ آيا قراره پرونده هاي بسته شده دوباره باز شن؟
    • بتا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      3 2
      دوست عزیز این شخص سپر بلا شده
  • مهدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 0
    متاسفانه فساد در دستگاه های مختلف زیاد است ولی چون فساد از نوع تخصصی هست مردم نمی توانند ادعایی داشته باشند و بنابر این کشف فسادها مگر توسط عواملی که می توانند در ارکان مختلف اعم از دولتی و شبه دولتی و نهادی و... ورود پیدا کنند توسط مردم عادی کاری از پیش نمی برند.مگر ممکن است فردی بعد از گذشت چند سال صاحب خونه ویلا ماشین انچنانی و .. شود ومردم عادی نظاره گر باشند بدون اینکه فرد ارثی ویا ثروتی از قبل داشته باشد همه اینها جای سوال دارد و چون کسی به این مسئله نمی تواند ورود داشته باشد متاسفانه ارکان حکومتی جامعه زیر سوال می رود
  • مازیار IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    9 4
    بهتر هست وقتی رئیس هر قوه ای عوض می شود تمام مدیران و سخنگو و معاونان عوض شوند تا چنین مفاسدی شکل نگیرد
    • GB ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      4 0
      یک اتوبوس برود اتوبوس دیگری بیاید.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 0
    مشکل ما این هست که فقط. ساقه را قطع میکنیم. وریشه میماند.. ودوباره ودرجای دیگر ووقت دیگر. رویش پیدا میکند. تا یک سریال طولانی وکسل کننده برای مردم باشد..
  • طاها US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 0
    بااینجورانسانها باید بایک خاین به مملکت دوم به خون شهیدان خیانت حساب بشه باید مجازات شدید انجام بشه طبری انسان ساده نیست معاون قوه قضایه
  • GB ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 0
    فساد و تخلف یک حادثه و یک استثنا نیست.
  • شکوهی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    3 0
    بیشرف بسکه مار خورده افعی شده ! هنوز هم فکر می‌کنه رئیسه ! توی دادگاه چه طلبکارانه حرف میزنه! لای دیوار بذارید تا عبرت دیگران بشه۰