مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

استاندار مرکزی گفت: ایجاد زیرساخت لازم برای استقرار اورژانس هوایی در تمامی شهرستان‌ها و آماده‌سازی مکان استاندارد فرود بالگرد تا سه ماه آینده یک تلکیف است.

اورژانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی آقازاده سه‌شنبه ۲۰ خرداد در نشست تخصصی کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی افزود: از تصویب‌نامه ساخت محل فرود بالگرد اورژانس هوایی در تمامی شهرستان‌های استان یک سال می‌گذرد و تاکنون فقط شهرستان تفرش نسبت به جانمایی و ساخت اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: فرمانداران استان باید با رعایت ضوابط اجرایی و تایید دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس تا شهریورماه جاری نسبت به جانمایی مکان بالگرد هوایی اقدام کنند.

استاندار مرکزی گفت: تامین ۱۰ دستگاه موتور مجهز به خدمات فوریت‌های پزشکی برای شهرستان اراک و سه دستگاه برای ساوه با هدف سرعت‌دهی در امدادرسانی باید در برنامه اولویت‌دار مدیریت این شهرها و فرمانداری‌ها قرار گیرد. همچنین قیمت هر دستگاه موتورویژه امداد و فوریت‌های پزشکی ۲۵۰ میلیون ریال است که باید در سایه همراهی و تدبیر دستگاه‌های متولی تامین شود.

این مسئول ادامه داد: کاهش ۱۰ درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان یکی از مصوبات سال گذشته بوده که در سایه تلاش صورت گرفته  و ارزیابی آماری شاخص‌ تلفات این بخش حدود  هشت درصد نسبت به مدت مشابه قبل آن کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تداوم این راهبرد برای کاهش ۱۰ درصد آمار تلفات جاده‌ای امسال نیز ضروری است و باید تمامی دستگاه‌های متولی با راهکارهای اثربخش در تحقق این هدف کمک‌رسان باشند.

آقازاده افزود: پویش کنترل سرعت در استان مرکزی نیازمند همکاری هدفمند رسانه‌ها، دستگاه های اجرایی متولی و سازمان های مردم نهاد است و انتظار می‌رود که این مهم با حداکثر نتایج مطلوب جامه عمل بپوشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میانگین ماموریت فوریت‌های پزشکی در پایگاه امداد اراک در شبانه روز ۲۰ مورد است درحالی که استاندارد آن هشت ماموریت تعیین شده و این مهم بیانگر آن است که شمار مکان‌های امدادی مستقر در این کلانشهر با حجم اتفاقات و حوادث همخوان نیست.

دکتر پریا بهرامی افزود: شمار الکترو شوک‌های موجود برای جلوگیری از ایست قلبی در استان ناکافی است و تامین هر یک از این تجهیزات ضروری امدادی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال منابع مالی نیاز دارد. ضمن اینکه ساخت و تجهیز سوله بحران از شاخص های اعتبارسنجی دانشگاه‌های علوم پزشکی است بنابراین لازم است سالنی به وسعت ۲ هزار مترمربع در اراک ساخته و تجهیز شود.

وی گفت: ساخت سکوی اورژانس هوایی در صنایع و واحدهای صنعتی استان که یکی از قطب‌های برتر اقتصادی کشور محسوب می‌شود با توجه به ضریب احتمال  حوادث ناشی از کار باید در برنامه باشد. سکوی اورزانس هوایی در طرح نوسازی بیمارستان ساخت ولیعصر (عج)   به عنوان مرکز مادر تخصصی درمان استان مرکزی پیش‌بینی نشده و و باید پیش از بهره‌برداری از این طرح مهم درمانی نقیصه مذکور برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی نیز گفت: بهبود خدمات پیش بیمارستانی و اورژانس برای استان مرکزی که از نظر موقعیت جغرافیایی و سهم اقتصادی شرایط خاص در کشور دارد باید با اولویت دنبال شود و رویکردها برای شاخص‌بندی و نیازهای برجسته باید واقع‌بینانه باشد تا مصوبات روی کاغذ نماند.

بهروز اکرمی افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در طرح نوسازی باید فارغ از هر نقص و تامین کننده نیازهای درمانی استان در بازه زمانی مناسب اینده باشد بنابراین باید مکان فرود بالگرد اورژانس هوایی برای این مرکز درمانی مادر به بهترین شکل و در سایه استانداردهای موجود تعبیه شود.

کد خبر 519931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha