رییس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل قرنطینه و بازپروری حیات وحش در استان‌ها تهیه و ابلاغ شده است.

حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیامک مسعودی در حاشیه بازدید از مرکز تخصصی بازپروری حیات وحش پردیسان گفت: در دستورالعمل قرنطینه و بازپروری حیات وحش، همه گونه‌هایی که در کشور وجود دارد به نوعی دیده شده و برای استان‌ها ابلاغ شده و آنها نیز پیگیر هستند.

وی گفت: ساختار این دستورالعمل در استان‌های گلستان، سمنان و فارس به نوعی آغاز شده البته اکنون تمرکز به ویژه در استان گلستان بر روی پرندگان است که در آن نحوه نگهداری و رهاسازی دیده شده است.

مسعودی ادامه داد: در روند انتقال گونه‌های جانوری کلینیک پردیسان برخی باغ وحش‌ها در استان‌ها همکاری می‌کنند. همچنین دامپزشکان خوبی از بخش خصوصی در استان‌ها در این زمینه کمک می‌کنند.

مسعودی گفت: ساختاری که در این روند وجود دارد از سه دیدگاه قابل مطرح شدن است، یکی بیماری‌های حیات وحش، دوم بیماری‌ها در باغ وحش‌ها و دیگری امداد و نجات گونه‌های جانوری است که در این ساختار با این سه دیدگاه پیش می‌رویم.

رییس گروه بیماری‌های حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در این راستا با سازمان دامپزشکی تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم تا بتوانیم در زمینه حیات وحش تبادل اطلاعات داشته باشیم و تاکید ما این است که استان‌ها بر اساس این دستورالعمل‌ها و ساختارها عمل کنند.

کد خبر 519837

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha