رئیس اداره حفاظت محیط زیست قروه از دستگیری سازنده فشنگ‌های غیرمجاز اسلحه‌های شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل این شکارچی، ادوات ساختن فشنگ‌های غیر مجاز برای اسلحه‌های شکاری کشف و ضبط شد.

ادوات شكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، توفیق زارعی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست قروه با رصدهای مستمر به‌طور نامحسوس و همیاری دوستداران محیط زیست، با اخذ حکم قضایی و تفتیش از منزل این شکارچی، موفق شدند ادوات ساختن فشنگهای غیرمجاز برای اسلحه‌های شکاری را کشف و ضبط کنند.

وی اضافه کرد: این شکارچی قهار چند بار به شکار و فرار از دست محیط‌بانان اقدام کرده بود که با شناسایی و پیگیری‌های مستمر و همچنین رصد حرکات این فرد خاطی، با مسجل شدن اقدامات غیر قانونی در شکار حیات‌وحش منطقه، با همکاری نیروهای امنیتی و اخذ حکم قضایی دستگیر شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قروه افزود: در تفتیش از منزل این متخلف یک اسلحه غیرمجاز و بدون مجوز، ۱۲ عدد فشنگ، چاشنی و ابزار و ادوات ساخت فشنگ برای اسلحه‌های شکاری به صورت غیر مجازو غیرقانونی، ۲۹ عدد پوکه فشنگ، قنداق چوبی اسلحه‌های شکاری و ساچمه ساخت گلوله ساچمه زنی کشف و توقیف شد.

کشف گوشت شکار کل و بز وحشی از این شکارچی 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه یادآور شد: در فصل بهار که فصل زادآوری و زاد و ولد جانداران است، در منزل این شکارچی بی‌رحم گوشت شکار کل و بز وحشی و گوشت ماهی کپور صید شده نیز یافت شد که خشم دوستداران محیط زیست منطقه را برانگیخت.

وی افزود: علاوه بر ادوات مذکور چهار عدد قلاب لنسر ماهیگیری، قفس فلزی نگهداری پرنده، تور ماهیگیری سدی به طول ۵۰ متر و دوربین شکاری کشف شد.

زارعی اظهار کرد: با پیگیری و صورت‌جلسه توسط واحد حقوقی این اداره و به استناد مواد ۱۲ و ۱۴ قانون شکار و صید، این شکارچی سودجو و شکارکش به مراجع قضایی معرفی شد و به دلیل تکرار تخلفات علاوه بر مجازات عمومی و کیفری، به تشخیص مراجع قضایی مجازات دیگری شامل این فرد مخرب محیط زیستی خواهد شد.

کد خبر 519830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha