مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
۰ نفر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: هم اکنون۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار قم از تلفن ثابت برخوردارند. همچنین همه روستاهای استان زیر پوشش تلفن همراه هستند.

تلفن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدرضاموسوی سه‌شنبه ۲۰ خرداد افزود: در این راستا توسعه فیبر نوری روستایی، هوشمندسازی مدارس روستایی واتصال به شبکه ملی اطلاعات، احداث سایت های BTS جدید در روستاها و ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه از جمله طرح‌هایی است که درماه‌های اخیر به بهره برداری رسیده و یا در حال تکمیل نهایی است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: ‌با هدف به روزرسانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در راستای کاهش شکاف دیجیتال در تمام نقاط استان برنامه‌ریزی‌های جدی و گسترده‌ای انجام شده‌ است که بهره‌برداری از این طرح‌ها موجب تحول زیرساختی در قم می‌شود.

وی به آیین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال که باحضور رییس جمهور و وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانس در روزهای اخیر برگزار شد، اشاره کرد و گفت: استان قم در این افتتاحیه‌ها طرح‌های مهم زیرساختی برای افتتاح داشت که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت زیرساخت های فناوری استان ارتقا یافت.

موسوی افزود: با افتتاح‌های اخیر، شکاف دیجیتال در تمام نقاط استان، بویژه مناطق روستایی کاهش یافته است. در این راستا، راه‌اندازی ۲ دکل ارتباطی در روستاهای صفرآباد و کوه سفید قم از محل اعتبارات توسعه خدمات روستایی وزارت ارتباطات با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی است که در روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید.

مدیر کل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم ادامه داد: قم از جمله استان های پیشرو در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است. توسعه فیبر نوری روستایی از جمله دیگر طرح‌هایی مهمی است که از سال گذشته در سطح استان آغاز شده‌است که با اجرای این طرح و ایجاد فیبر نوری مادر، امکان توسعه پهنای باند اینترنت به روستاهای قم توسط اپراتورها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب فناوری ارتباطات در قم، این استان بنا به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح تبدیل ADSL خانگی به VDSL انتخاب شده که براساس این طرح سرعت اینترنت خانگی در قم بیش از چهار برابر افزایش می‌یابد.

موسوی گفت: تاکنون ۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده ‌است. همچنین زیرساخت‌های فناوری ارتباطات مناسبی در سطح روستاهای استان ایجاد شده است و تمام روستاهای استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند.

کد خبر 519739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha