این سگ وفادار حدود یک هفته کنار نرده‌های پلی در شهر ووهان چین نشست و منتظر ماند تا صاحبش برگردد؛ مردی که روز ۳۰ می با پریدن از پل به زندگی خود پایان داد.

سگ‌هاي وفادار شهر ووهان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، غروب یکی از آخرین روزهای ماه می مردی همراه سگ خانگی‌اش روی پل رودخانه یانگ‌تسه در ووهان رفت و در تاریکی هوا با پریدن از روی پل خودش را کشت. سگ وفادار آن شب را تا صبح همان‌جا ماند بلکه خبری از صاحبش برسد. چند روز دیگر هم گذشت تا اینکه یکی از ساکنان ووهان سگ را کنار پل دید. او کوشید حیوان را با خود ببرد اما تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند و سگ دوباره همان‌جا نشست و منتظر ماند.

انتشار تصاویر سگ وفادار در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های گسترده مردم چین و نهادهای مسئول نگهداری از حیوان‌های بی‌پناه و سرگردان مواجه شد. آنها سراغ پل یانگ‌تسه رفتند و اثری از سگ ندیدند اما چند ساعت بعد حیوان دوباره سر جای خود بازگشت. بازبینی دوربین‌های امنیتی پل نشان داد چند روز پیش مردی که همراه سگ آنجا آمده بود، از روی پل درون رود پریده و خودکشی کرده است. حالا همه در تلاش هستند خانه مرد را بیابند و دست‌کم سگ را به یک مکان امن منتقل یا صاحبی تازه برایش پیدا کنند.

این دومین مورد از سگ‌های وفادار ووهان در دوران شیوع ویروس کروناست. مدتی پیش تصاویر سگی در فضای مجازی منتشر شد که حدود سه ماه در بیمارستان محل بستری شدن صاحبش منتظر مانده بود تا او کرونا را شکست بدهد و از بیمارستان مرخص شود. پیرمرد صاحب سگ فقط پنج روز برابر کرونا دوام آورد اما این سگ نر هفت ساله که گنجینه کوچک نام گرفته، همان‌جا ماند و پس از برداشته شدن قرنطینه کرونا به مالک فروشگاه بیمارستان سپرده شد.

کد خبر 519700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    9 4
    سگ بر آن آدمی شرف دارد === که دل مردمان بیازارد
  • reza IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    7 1
    آخ قلبم شکست با این آدم معرفت این سگ از هر چی پسر و دخترهه خیلی خیلی بیشترهه
  • ناشناس IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    6 2
    خدایا سگی را به سگی ببخش
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 0
    چقدر دردناک شرم بر انان که موجود مهجوب و با وفایی مثل تورا نجس میخوانند
  • ناشناس IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    6 1
    ایکاش ما آدمها یادمیگرفتیم
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      سلام. در نجس یا پاک بودن سگ حرفی ندارم،چون تخصص دینی ندارم. اما ایکاش ماها به عنوان انسان با این همه ادعاهای کذایی،در آزار رساندن به حیوانات بی زبان به اندازه کمی از این سگ(حتی نجس) محبت و مهربانی بفهمیم. در موقع آزار رساندن و اذیت کردن این حیوانات بی پناه کاش ذره ای شرم داشته باشیم.