سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

سینمای جهان تا به امروز ستاره های زیادی را از میان ورزشکاران به خود دیده است که برخی از آنها سابقه حضور در المپیک و کسب مدال در این رقابتها را هم در کارنامه خود دارند.

مایکل جردن

به گزارش همشهری آنلاین حضور ورزشکاران در صنعت سینما اتفاق مرسومی است. ستاره هایی مانند آرنولد و ... پیش از اینکه وارد عرصه سینما شوند ابتدا ورزشکار موفقی بودند اما در  تاریخ سینما ورزشکارانی بودند که حضور در المپیک و  کسب مدال در  مهم ترین رقابت دنیای ورزش را هم تجربه کردند و بعدها جذب سینما شدند. آس در گزارشی به معرفی 10 ورزشکار المپیکی تاریخ سینما پرداخته است.

جانی ویسمولر

او هفتمین بازیگری است که در نقش تارزان ظاهر شده‌است و نعرهٔ خاصی برای تارزان ابداع کرد که پس از او به عنوان «نعره تارزان» در خاطره‌ها ماند.هیچ ورزشکاری مانند جانی ویسمولر به سینما مرتبط نبود و او را بهترین تارزان می‌دانستند. جانی در سال ۱۹۰۴ در رومانی به دنیا آمد اما خیلی زود به آمریکا مهاجرت کرد و به عنوان یک شناگر نام خود را برجسته کرد. او در بازی‌های المپیک ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۸ توانست چهار مدال کسب کند. ویسمولر برای نخستین بار یک دقیقه رکورد شنای ۱۰۰ متر آزاد را کاهش داد و پنج بار در ۴۰۰ متر این اتفاق افتاد. می‌گفتند از سال ۱۹۲۱ حتی یک شکست را تجربه نکرد. او همچنین واترپولو بازی می کرد. سپس برای مدت کوتاهی در کار مدلینگ مشغول شد و در نهایت به تارزان تبدیل شد. او در ۱۲ فیلم بازی کرد.

هرمن بریکس

بریکس در سال ۱۹۰۶ در آمریکا به دنیا آمد و در ۱۰۱ سالگی درگذشت. در این یک قرن زندگی یک مدال المپیک را برگردن آویخت و بازیگر هالیوود بود. او با فیزیک فوق العاده‌ای که داشت توانست در بازی های آمستردام ۱۹۲۸ مدال طلای پرتاب گوی را به دست آورد. او در مسیر آمادگی برای المپیک لس آنجلس ۱۹۳۲ توسط پارامونت فراخوانده شد. پریکس برای نقش تارزان انتخاب شده بود اما یک آسیب دیدگی مانع شد تا این نقش را بازی کند و المپیک را هم از دست داد. جانی ویسمولر برای نقش تارزان برگزیده شد. بریکس ناامید نشد و بعد ها با نام بروس بنت فعالیت های خود را پیگیری کرد. ابتدا به عنوان تارزان در یک فیلم جدید نقش آفرینی کرد و در دو صحنه خطرناک از بدلکار استفاده نکرد. او در دو فیلم با هامفری بوگارت به نام های "گذرگاه تاریک" و "گنج‌های سیرا مادره" همکاری کرد.

باب اندرسون

اندرسون که در سال ۱۹۲۲ متولد شد زندگی‌اش مانند یک فیلم سینمایی بود. از جوانی به شمشیربازی مشغول بود و در جنگ جهانی دوم شرکت کرد. در ان جا از توانایی اندرسون استفاده شد و او شمشیربازی را به سربازان آموزش داد. پس از پایان جنگ، اندرسون به بالاترین سطح خود رسید و به عنوان یکی از اعضای کاروان کشورش در بازی های هلسینکی ۱۹۵۲ شرکت کرد. در آن زمان سینما از او دعوت کرد تا به بازیگران شمشیربازی را یاد دهد. برجسته ترین نقشی که داشت در فیلم جنگ ستارگان بود. او نقش دارت ویدر را در جنگ ها بازی کرد. اندرسون با فیلم های مشهوری همچون جیمز باند و ارباب حلقه ها همکاری کرد.

بود اسپنسر

اسپنسر پیش از معروف شدن در سری های "وسترن اسپاگتی" با زوج جدایی ناپذیرش ترنس هیل، سال‌ها قهرمان ایتالیا در شنای ۱۰۰ متر بود. این موضوع باعث شد در دو المپیک شرکت کند. او در هلسینکی ۱۹۵۲ و ملبورن ۱۹۵۶ در شنای ۱۰۰ و ۲۰۰ متر آزاد رقابت کرد. البته نتوانست مدالی کسب کند یا حتی به فینال برسد. پس از سال‌های ۶۰ کاملا وقت خود را به سینما اختصاص داد.

بروس جینر

 جینر در سال ۱۹۴۹ در نیویورک متولد شد. با قد ۱.۹۰ از فیزیک خیلی خوبی برخوردار بود و همین ویژگی باعث شد مدال طلای المپیک مونترال ۱۹۷۶ را در ده گانه به دست آورد. او در بازی‌های مونیخ ۱۹۷۲ در رتبه دهم قرار گرفت. پنج سال بعد در نخستین فیلم خود به نام "نمی‌توانم موسیقی را متوقف کنم" بازی کرد. او در سال ۱۹۹۲ با کریس کارداشیان ازدواج کرد و در فیلم‌های بیشتری بازی کرد.

مری لو رتون

رتون در بازی های ۱۹۸۴ لس آنجلس پادشاهی کرد و توانست پنج مدال طلا به دست آورد. این ژیمناست متولد ویرجینا در سال ۱۹۶۸ تنها ۱۶ سال داشت که به یک ستاره در ورزش آمریکا تبدیل شد. او سپس وقت خود را صرف حضور در سریال های مختلف آمریکایی کرد. رتون از سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۸ در ۹ سریال بازی کرد. او در تلویزیون آمریکا چهره شناخته شده ای دارد.

شکیل اونیل

بسکتبالیست مشهور آمریکایی در سال ۱۹۷۲ در نیوجرسی متولد شد و در رشته خود یکی از بهترین ها بود. او علاوه بر حضور در بسکتبال NBA در موسیقی و سینما هم فعالیت می کرد. اونیل چهار قهرمانی را با تیم های لس آنجلس لیکرز و میامی هیت به دست آورد. همچنین مدال طلای المپیک ۹۶ آتلانتا را بر گردن آویخت. اونیل در آخرین سال های حضورش در جهان بسکتبال و پس از بازنشستگی در ۱۸ فیلم و سریال بازی کرد و که در این میان در "فیلم ترسناک ۴" حضور داشت.

مایکل جردن

بهترین بازیکن تمام ادوار بسکتبال و قهرمان شش جام NBA در دهه ۹۰ با شیکاگو بولز در یک فیلم احساسی نقش آفرینی کرد. جردن در بازی های المپیک ۱۹۸۴ و ۱۹۹۶ که هر دو در آمریکا برگزار شد توانست مدال طلا را به دست آورد. بسکتبالیست بازنشسته در فیلم "هرج و مرج فضایی" بازی کرد. او سپس در فیلمی به نام "Michael Jordan to the Max" حاضر شد.

روندا رزی

رزی در سال ۱۹۸۷ در سانتا مونیکا کالیفرنیا متولد شد. هنرهای رزمی همیشه در اطرافش بودند و او به یک رزمی کار تبدیل شد اما در رشته ای که توانست در المپیک خود را به شهرت برساند جودو بود. رزی در المپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن شرکت کرد و توانست در آخرین حضورش مدال برنز را بر گردن آویزد. او نخستین ورزشکار آمریکایی بود که توانست در این رشته مدال کسب کند. سپس در هنرهای رزمی میکس و UFC و کشتی کج هم خود را محک زد. همچنین وارد سینما شد. تنها در بازی های کامپیوتری حضور نداشت بلکه در فیلم های زیادی با این موضوع بازی کرد. مشهوترینشان "خشمگین ۷" بود.

هیلاری ولف

ولف در سال ۱۹۷۷ در آمریکا متولد شد. او در کودکی وارد سینما شد و موفق عمل کرد. ولف در نقش مگان خواهر مکالی کالکین در فیلم تنها در خانه بازی کرد. همچنین در تنها در خانه ۲ هم حضور داشت. در مجموع در ۱۰ فیلم و سریال آمریکایی بازی کرد. با این حال به حرفه خود ادامه نداد و در رشته جودو فعالیت کرد. او در جام جهانی جوانان ۱۹۹۴ و المپیک آتلانتا و سیدنی هم حضور داشت اما موفقیتی کسب نکرد. از سال ۲۰۰۰ هم  از مرکز توجه خارج شد.

کد خبر 519655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha