سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

مرخصی کرونایی زندانیان خراسان شمالی به پایان رسید و تمامی مددجویان با رعایت مسایل بهداشتی و غربالگری، برای ادامه دوران محکومیت به زندان‌ها بازگردانده شدند.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی سه‌شنبه ۲۰ خرداد اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا ۵۶ درصد زندانیان استان که شرایط ترخیص داشتند، برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از ابتلا به بیماری به مرخصی فرستاده شده بودند که اکنون و بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا و مقام‌های قضایی مهلت مرخصی آنان پایان یافته و به زندان‌ها بازگشته‌اند.

مجتبی محمدی افزود: تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل زندان‌ها اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، ۴۰ نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند نیز شامل عفو رهبری و بخشودگی شده و به زندان بازنگشتند.

محمدی گفت: تاکنون هیچ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در زندان‌های استان شناسایی نشده است، همچنین در بدو ورود به زندان‌ها تمامی کارکنان اداری، یگان‌ها، سربازان و زندانیان ضدعفونی و غربالگری می‌شوند و تب آنان نیز به صورت مستمر سنجیده می‌شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان و خانواده آنان هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا هر روز همه افراد غربالگری شده و در صورت کوچکترین مشکلی سریعا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌شوند.

وی گفت: زندان برخلاف دیگر مراکز تعطیل‌بردار نیست، البته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و رعایت مسایل بهداشتی نیز با وسواس تمام در فضای زندان صورت گرفته و به مددجویان نیز سفارش شده است.

محمدی افزود: تمامی مراکز اشتغال و حرفه آموزی زندان‌ها نیز با رعایت مسایل و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

در هریک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

بر اساس اعلام رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز _دوشنبه_ ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا نیز به هشت هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است.

کد خبر 519646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha