رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه آذر ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد، این تصفیه‌خانه از طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه محسوب می‌شود که با اعتبار ستاد احیا در حال انجام است.  

تصفیه خانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرهاد سرخوش، رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، سه‌شنبه ۲۰ خرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد : این طرح هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تمامی دستگاه‌های این تصفیه‌خانه پیش‌تر خریداری شده و آماده نصب است.  

وی از اختصاص تمامی اعتبارات لازم برای اتمام این طرح خبرداد و بیان کرد: بیش از یک‌هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال برای احداث طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه هزینه شده است.  

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی همچنین به اتمام فاز اول خط انتقال آب از تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه به دریاچه اشاره کرد و افزود: فاز اول این خط انتقال به طول ۱۱ کیلومتر به اتمام رسیده و فاز دوم نیز با پنج کیلومتر طول، ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

وی ادامه داد: ۴۳۸ میلیارد ریال اعتبار لازم برای اتمام این خط انتقال اختصاص یافته و روند اتمام این طرح ادامه دارد.  

سرخوش اعلام کرد که سالانه بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب پساب از طریق تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه به پیکره دریاچه وارد خواهد شد.  

تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در سال ۱۳۹۳ کلنگ‌زنی شده است که همراه با خط انتقال آب آن به دریاچه ارومیه در دی سال ۹۹ و همزمان با سفر رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.  

کد خبر 519645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha