تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۰۷ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 19 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۰۴۳ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد. کیانوش جهانپور گفت: از ۱۸ تا ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۷۱۳ مورد از آنها بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۳۵۱ نفر رسید. جهانپور ادامه داد: تا کنون ۱۳۶ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. این مسئول همچنین گفت: ۲۶۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، تا کنون یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۲۵۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. جهانپور ادامه داد: خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و استان‌های هرمزگان، کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در لهستان

خبرها حاکی از آن است که در لهستان شمار مبتلایان به کرونا دوباره روند صعودی شدیدی به خود گرفته است. در مجموع در آخر هفته گذشته حدود ۱۱۵۱ مورد ابتلای جدید در این کشور گزارش شده است.

  • شمار مبتلایان در عراق از ۱۳ هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از الفرات‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت عراق دوشنبه از ثبت ۱۱۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وزارت بهداشت عراق همچنین از ثبت ۲۴  مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۳۴۸۱ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۷۰ نفر از آنها جان خود را از دست داده و ۵۵۷۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 519582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 4
    ارتقاایران رابه ریاست محترم جمهورو سایردست اندرکاران مبارزه با کروناتبریک عرض می نمائیم.....
  • صدیق IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 0
    کرونا در کردستان lخصوصا شهر سنندج زیاد .کادر در مان دارن مبتلا میشن .