تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۷ میلیون و ۰۵۰ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۰۳ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 18 خرداد

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین آمار روزانه ابتلا به کرونا در کشور را اعلام کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

کیانوش جهانپور گفت: از ۱۷ تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۴۸ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۷۱ هزار و ۷۸۹ نفر رسید.

این مسئول ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۲۸۱ نفر رسید. وی همچنین گفت: تاکنون ۱۳۴ هزار و ۳۴۹ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۲۵۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. جهانپور گفت: تا کنون یک میلیون و ۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک در اجتماع و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه داد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اما روند بیماریابی تقویت و موارد بستری در هفته‌های اخیر در حال کاهش است. وی گفت: تعداد شهرهای قرمز در استان خوزستان از ۱۶ به ۹ شهرستان رسیده است. جهانپور افزود: استان‌های هرمزگان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

  • شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به ۴۶۷ هزار نفر رسید

تعداد کلی افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به ۴۶۷ هزار و ۶۷۳ نفر رسید، از این تعداد بیش از ۲۳۵ هزار نفر هنوز تحت درمان قرار داشته، نزدیک به ۲۲۷ هزار نفر درمان شده و ۵ هزار و ۵۵۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت: ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه گزارش داد که تعداد موارد جدید عفونت ویروس کرونا طی یک روز گذشته در این کشور ۸ هزار و ۹۸۴ نفر افزایش یافت و موارد آلودگی در روسیه اکنون در مجموع به ۴۶۷ هزار و ۶۷۳ نفر رسیده است.

بر اساس این اطلاعات، رشد روزانه ابتلا مانند روز قبل، ۲ درصد است. ضمن اینکه ۳ هزار و ۴۵۸ نفر (یعنی ۳۸.۵ درصد) از آلودگی‌های جدید، هیچ یک از علائم بالینی بیماری را ندارند. در مجموع، در حال حاضر بیش از ۲۳۵ هزار نفر در فدراسیون روسیه تحت درمان قرار دارند.

تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در روسیه هم طی یک روز گذشته ۱۳۴ نفر افزایش یافته و اکنون به ۵ هزار و ۵۸۹ نفر رسیده است.

تعداد بیماران مبتلای قبلی که طی یک روز گذشته مرخص شده‌اند، هم ۵ هزار و ۳۴۳ نفر است که بدین ترتیب، تعداد کل بیماران بهبود یافته در روسیه به ۲۲۶ هزار و ۷۳۱ نفر افزایش یافته است.

  • کرونا در جهان عرب؛ ثبت ۹ مورد فوتی در الجزایر؛ افزایش مبتلایان در اردن و لبنان

وزارت بهداشت الجزایر اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تسنیم به نقل از روسیاالیوم نوشت: وزارت بهداشت الجزایر از ثبت ۱۰۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. وزارت بهداشت الجزایر همچنین از ثبت ۹ مورد فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۰۱۵۴ نفر در الجزایر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰۷ نفر از آنها جان باخته و ۶۷۱۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وزارت بهداشت اردن نیز از ثبت ۱۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا به ۸۰۸ نفر رسید.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان نیز از ثبت ۱۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و به این ترتیب تاکنون ۱۳۳۱ نفر در لبنان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  • عربستان رکورددار تعداد مبتلایان در جهان عرب

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از صد هزار نفر فراتر رفته است. تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان نوشت: وزارت بهداشت سعودی از ثبت ۳۰۴۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

وزارت بهداشت عربستان همچنین از ثبت ۳۶ مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. بر اساس این گزارش تاکنون ۱۰۱ هزار و ۹۱۴ نفر در عربستان سعودی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۱۲ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

عربستان سعودی اولین کشور عربی است که شمار مبتلایان به کرونا در آن از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

  • ابتلای ۵۵۵ نفر به کرونا در فیلیپین طی ۲۴ ساعت گذشته

فیلیپین از فوت ۹ نفر و بیماری ۵۵۵ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در عرض ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.  به گزارش تسنیم، وزارت بهداشت فیلیپین امروز یکشنبه اعلام کرد، در عرض ۲۴ ساعت گذشته ۹ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. کرونا تاکنون جان ۱۰۰۳ نفر را در آن کشور گرفته است. این کشور جنوب شرق آسیا همچنین از ثبت ۵۵۵ مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد. با آمار امروز شمار مبتلایان در فیلیپین به ۲۱۸۹۵ نفر افزایش یافت.

منبع: ایرنا

کد خبر 519139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام مردانزاده IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    تابحال هیچ دریافتی ازسهام عدالت نداشتم