رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: ۸ هزار بافنده فرش دستباف در کارگاه‌های متمرکز، نیمه متمرکز و تک بافی این شهرستان فعالیت می‌کنند که فقط ۹۹۳ نفر از آنها زیرپوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

فرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید آزادبخت دوشنبه ۱۹ خرداد در حاشیه بازدید از کارگاه‌های فرش دستباف بروجرد افزود: این شهرستان به عنوان قطب فرش دستباف استان حدود یک سوم تولید فرش لرستان را دارد.

وی اظهار کرد: در راستای ترویج و تشویق مردم به بافت فرش و همچنین با هدف ارتقای سطح علمی واحدهای فعال تولید فرش در راستای کاهش هزینه‌ها، تأمین نیروی انسانی ماهر متناسب با تولید و ارتقای سطح مهارت قالی بافان سه دوره کلاس تخصصی آموزشی چله کشی فرش دستباف در محل خانه فرش با نظارت کارشناسان در حال برگزاری است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: فرش دستباف بروجرد یکی از صنایعی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی درآمد و آسیب جدی به تولید فرش شهرستان وارد شده است.

این مسئول تاکید کرد: حدود ۷ هزار بافنده فرش بروجردی بدون بیمه هستند. علت بیمه نبودن بافندگان تخصیص نیافتن بودجه و حمایت نکردن از قشر ضعیف قالیبافان است و دولت باید عزم جدی در راستای حمایت از این قشر آسیب پذیر داشته باشد تا بتوان صنعت فرش را به جایگاه خود برگرداند

آزادبخت ادامه داد: سال ۹۸ سال رکود تولید فرش بروجرد بوده و ۲ هزار و ۲۰۰متر فرش از نوع ظریف، کرک، ابریشم و تابلو فرش تولید و روانه بازار شده و میزان تولید از فعالیت سطح استان بالاتر بوده است. انتظار می‌رود برای احیای هرچه بیشتر صنعت فرش در بروجرد متولیان استانی و کشور حمایت جدی از فعالان صنعت فرش داشته باشند.

وی افزود: در صورت حمایت نهادهای مرتبط با تولید فرش استقبال جوانان و تحصیل کنندگان فرش، زنان خانه دار و حتی مردان نیز قابل توجه است.

کد خبر 519466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha