دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

مدیر جهادکشاورزی خلخال گفت: بر اثر وقوع طوفان و جاری شدن سیل بیش از ۸ میلیارد ریال به محصولات کشاورزی و باغی روستاهای بخش خورش‌رستم این شهرستان خسارت وارد شد.  

امداد رسانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهبود علیزاده، دوشنبه ۱۹ خرداد، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این خسارت‌ها در مزارع کشاورزی و محصولات باغی سه روستای سقزچی، دمدل و قره‌تکان بیشتر است.  

فرماندار خلخال نیز گفت: وقوع حادثه طبیعی سیلاب و تندباد در بخش خورش‌رستم در استان اردبیل موجب تخریب کامل یا وارد شدن آسیب به ۱۲ خانه روستای سقزچی واقع در این بخش شد.  

فریدون بابایی افزود: سیلاب و تندباد شنبه ۱۷ خرداد، خساراتی نیز به باغ‌های میوه و بخش زراعت این روستا وارد کرد و بخش مهمی از محصولات کشاورزی و باغی روستای دمدل و قره‌تکان در بخش خورش‌رستم را از بین برد.  

وی اضافه کرد: امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه با حضور نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر خلخال در روستای سقزچی آغاز شده است، این حادثه ۱۲ واحد مسکونی در روستای سقزچی بخش خورش‌رستم را به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرده که همه این واحدها نیازمند بازسازی اساسی هستند.  

بابایی اظهار کرد: تا زمان شروع عملیات بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده یا آسیب‌دیده از تندباد و سیلاب در روستای سقزچی، جمعیت هلال‌احمر این شهرستان نسبت به تامین چادر و مایحتاج موردنیاز اهالی روستا اقدام کرده و نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.  

فرماندار خلخال بیان ‌کرد: علاوه بر روستای سقزچی، در روستاهای دمدل و قره‌تکان بخش هشجین نیز خساراتی به محصولات باغی و زراعی و جاده‌های بین مزارع وارد شده است.  

بابایی اظهار کرد: میزان خسارات وارده به‌ واحدهای مسکونی روستا از سوی کارشناسان اعزامی به منطقه آسیب‌دیده به‌صورت دقیق تا روزهای آینده بررسی شده و پیگیری‌های لازم برای حل مشکلات اهالی در دستورکار قرار می‌گیرد.  

کد خبر 519455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha