مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۴۷ نفر در دریای خزر در سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت شهرستان های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی را داشتند.

غرق‌شدگی

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی اظهار کرد: ۳۱ نفر در ساعات ۸ صبح تا ۲۰ شب و مابقی در ساعات غیرپوشش غرق شدند، بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی در مازندران، ۴۰ نفر از غرق‌شدگان غیربومی و مابقی بومی بودند.

وی تصریح کرد: در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق‌شدگی را داشتند، گفت: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماه خرداد تا شهریور سال گذشته،  ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح، ۲ نفر در داخل طرح، ۱۰ نفر بخش خصوصی و ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش جان باخته‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار، بیشترین ماهی که در آن غرق‌شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸، شهریور با ۱۴ و تیر با ۱۲ مورد به ثبت رسید.

عباسی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق‌شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال شامل ۱۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ نفر با ۱۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۷ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عضو شورای قضایی استان در پایان خاطرنشان کرد: بدون‌شک اطلاع‌رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه شامل صداو سیما، خبرگزاری‌ها، رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و... و. در کاهش این آمار مثمرثمر خواهد بود.

کد خبر 519422
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha