به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اسرافیل شعاعی عنوان کرد: برای حفاظت از نام، اصالت و حقوق مالکیت فکری محصولات در بازارهای منطقهای و جهانی، نشان جغرافیایی محصولات در سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت میشود.
وی اضافه کرد: این مساله علاوه برافزایش ارزشافزوده، سهولت درصادرات و واردات، نظمبخشی و کیفی نمودن بازار داخلی و ماندگاری محصولات در بازارهای صادراتی و تبلیغ آنها و ارزآوری بیشتر برای کشور را به همراه دارد.
به گزارش دوشنبه ۱۹ خرداد روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی قم، شعاعی همچنین اهمیت حفظ اصالت و مالکیت منطقهای سوهان قم را مورد تاکید قرارداد و اظهار داشت: پس از ثبت ملی سوهان قم در مرکز مالکیت معنوی قوه قضائیه، تصمیم به ثبت بینالمللی این سوغات ارزشمند استان گرفته شد که در سال ۹۹ و "جهش تولید" این کار به سرانجام رسید.
این مسئول یادآور شد: ثبت نشان بینالمللی سوهان قم باوجود شرایط سخت ناشی از تحریمها انجام گرفته که مساله ارزشمندی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی قم افزود: با استفاده از ظرفیت این نشان، افزایش کیفیت، ماندگاری محصول، مطالعه بازارهای هدف و تبلیغات مؤثر و گسترده، میتوان سهم صادراتی و ارزآوری این محصول را هرساله افزایش داد.
نظر شما