آرچی ویلیامز با حضور روی صحنه رقابت‌های استعدادیابی آمریکا روایتی از ۳۷ سال زندانی شدن به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود تعریف کرد و با خواندن یک ترانه تحسین تماشاگران، داوران و مردم را برانگیخت.

آرچي ويليامز شركت‌كننده تلنت آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین، آنچه در چهار دهه اخیر بر این شهروند سیاهپوست آمریکایی گذشته به ویژه در دوران اعتراض مردم سراسر جهان به خشونت و نژادپرستی پلیس دیدنی‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ویلیامز روی صحنه مسابقه استعدادیابی آمریکایی درباره ماجرای خودش گفت: «من به خاطر جرمی که فردی دیگر مرتکب شده بود، ۳۷ سال به اشتباه در زندان بودم و آزمایش دی‌ان‌ای باعث شد از زندان آزاد شوم.»

در فیلمی که پیش از اجرای آرچی پخش شد، او داستان زندگی‌اش را چنین تعریف کرد: «صبح روز ۹ دسامبر ۱۹۸۲ یک زن سفیدپوست در خانه‌اش هتک حرمت شده و چاقو خورده بود. من چهار ژانویه دستگیر شدم و باورم نمی‌شد چنین اتفاقی دارد برایم می‌افتد. جرمی مرتکب نشده بودم و می‌دانستم بی‌گناهم اما چون یک پسر فقیر سیاه بودم و توانایی مالی نداشتم، نمی‌توانستم در نظام قضایی لوییزیانا از خودم دفاع کنم. در دادگاه هیچ‌کدام از آثار انگشت با اثر انگشت من هماهنگ نبود و سه نفر شهادت دادند که هنگام رخ دادن جرم من در خانه بوده‌ام.»

آرچی ادامه داد: «اما آنها می‌خواستند یک نفر تقاص این جنایت را پس بدهد. من به زندان ابد بدون احتمال عفو یا آزادی مشروط محکوم و به زندان ایالتی آنگولا فرستاده شدم که خطرناک‌ترین زندان آمریکاست. در زندان باید تصمیم بگیری قوی باشی یا ضعیف. چون در زندان آدم آزمایش می‌شود. روزها به هفته و ماه و سال و دهه تبدیل شدند؛ شبیه یک کابوس. آزادی در ذهن انسان است. من به زندان رفتم اما اجازه ندادم ذهنم زندانی شود. وقتی در شرایط بد و آزاردهنده قرار می‌گرفتم، آواز می‌خواندم و با موسیقی به آرامش می‌رسیدم.»

ناگهان روزنه‌ای از امید در زندگی این شهروند رنگین‌پوست آمریکایی پس از حدود ۳۵ سال زندانی بودن پدیدار شد: «وقتی پروژه افراد بیگناه پذیرفت پرونده من را بررسی کند، امید داشتم بتوانند تبرئه‌ام کنند. به لطف فناوری‌های نوین پرونده من باز شد و دادگاه دستور داد آثار انگشت را در صحنه جرم با پایگاه داده‌ها مطابقت دهند. معلوم شد آثار انگشت مربوط به یک متجاوز سریالی بوده و من بعد از گذراندن ۳۷ سال پشت میله‌های زندان، روز ۲۱ مارس ۲۰۱۹ آزاد شدم.»

آرچی ویلیامز در ادامه ترانه‌اش را خواند و با واکنش تماشاگران و داوران می‌شد فهمید که خیلی آسان راهی مرحله بعد می‌شود. سایمن کاول هم که در واقع مهم‌ترین و جنجالی‌ترین داور گات تلنت آمریکاست، بهترین‌ها را نثار آرچی کرد و در پایان در میان تشویق‌های بی‌امان تماشاگران او را در آغوش کشید. فیلم اجرای آرچی ویلیامز ده‌ها میلیون بار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دیده شد و سایمن را ترغیب کرد سفیر بی‌گناهان شود.

کد خبر 519370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 8
    کشور آمریکا فقط بلده بی گناهان بکشه یا زندانی کنه تففف به این کشور کثیف