ریشه دخالت مرکز ایران و هلند در انتخاب ویلموتس به ۴ سال گذشته و شهریورماه ۱۳۹۵ باز می‌گردد زمانی که  مسعود سلطانی فرد  به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راهی هلند می‌شود تا مرکز این را افتتاح کند. درست دو ماه قبل از نشستن بر روی صندلی وزارت ورزش.

ویلموتس

به گزارش همشهری آنلاین بعد از مصاحبه مهدی تاج با بخش خبری صداوسیما و بیان این نکته که ویلموتس پیشنهاد مرکز فرهنگی ایران و هلند بوده و وزیر دستور بررسی و بهره برداری از این پیشنهاد را داده است کنجکاوی اهالی رسانه برای به دست آوردن اطلاعات در خصوص این موسسه باعث شد تا در نهایت اطلاعات مهمی در این باره به دست آید. تاج که بعد از استعفای خود کمتر در محافل خبری حاضر شده بود  بعد از  لو رفتن مفاد قرارداد ویلموتس و مبلغ سنگین آن گفت و گو با یک بخش خبری را برای پاسخگویی و کشاندن پای وزیر ورزش به این ماجرا مناسب دید و حالا چند روزی می‌شود که انگشت اتهام به سوی وزیر ورزش نشانه رفته است.

 سوال اصلی اینجاست که این مرکز فرهنگی چطور توانست در انتخاب سرمربی تیم ملی ایران تا این حد اثرگذار باشد. ماجرایی که ریشه آن به اتفاقات ۴ سال گذشته و شهریورماه ۱۳۹۵ باز می‌گردد زمانی که  مسعود سلطانی فرد  به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری راهی هلند می‌شود تا مرکز فرهنگی ایران و هلند را افتتاح کند. درست دو ماه قبل از نشستن بر روی صندلی وزارت ورزش.

 عکسی که مشاهده می‌کنید مربوط به حضور سلطانی فر در مراسم افتتاح  همین موسسه می‌باشد.

صادرات صنایع‌دستی جان گرفت | روزنامه صمت

مرکزی که بیشتر تجاری است تا فرهنگی!

در فضای اینترنت و خصوصا خبرگزاری های وابسته به سازمان مراث فرهنگی و گردشگری(میراث آریا)  عکس‌هایی از مراسم افتتاح مرکز فرهنگی ایران و هلند وجود دارد. عکس‌هایی که بیانگر حضور  مسعود سلطانی فرد در این مراسم و حتی سخنرانی مازیار تشکری مدیر منصوب سلطانی فرد در این مرکز است. برخلاف آنچه که در خصوص این مرکز عنوان می‌شود مرکز فرهنگی ایران و هلند هرگز یک نهاد فرهنگی صرف  نبوده  و بعد از ماجرای قرارداد ویلموتس تنها از پیشوند فرهنگی برای این مرکز استفاده شده است.

مازیار تشکری تیمجانی در مصاحبه ای که ۴ سال پیش در خصوص افتتاح این مرکز انجام داده بود این توضیحات را ارائه کرده بود ««این مرکز شامل سه طبقه است که علاوه‌بر قسمت‌های تجاری، طبقه همکف آن یک فروشگاه است که صنایع‌دستی متفاوت ایرانی مانند فرش در آن عرضه می‌شود و یک بخش کافه‌تریای ایرانی هم دارد.»

مرکز فرهنگی ایران و هلند کاملا اهداف تجاری را دنبال می‌کند و به همین دلیل تنها ۵ ماه بعد از افتتاح این مرکز از مازیار تشکری به عنوان صادر کننده برتر صنایع دستی تجلیل می‌شود.

بزرگترین مرکز صنایع دستی ایران در اروپا گشایش یافت - ایرنا

عکسی از سخنرانی مازیار تشکری، در افتتاح مرکز فرهنگی ایران و هلند با حضور وزیر فعلی ورزش

مازیار تشکری با کمک وزیر ورزش فعلی و رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موفق به تاسیس مرکز فرهنگی تجاری ایران و هلند می‌شود و تنها دو ماه بعد از این ماجرا مسعود سلطانی فرد به عنوان وزیر ورزش ایران انتخاب می‌شود.

اگر چه سلطانی فرد و روابط عمومی وزارت ورزش مدعی شده اند که دریافت پیشنهاداتی از جنس نامه ‌ای که آنها در اختیار تاج قرار داده اند  مرسوم است اما بر کسی پوشیده نیست که یک مرکز فرهنگی صرف نمی‌تواند بدون در نظر گرفتن منافع مالی دغدغه نیمکت تیم ملی فوتبال ایران را داشته باشد. باید دید لینک ارتباطی ویلموتس و این مرکز خارج از کشور چه کسی بوده که در نهایت به وزیر ورزش ختم شده و فدراسیون هم با امضای خود پای قرارداد ویلموتس؛ یکی از ننگین ترین قراردادهای تاریخ ورزش کشور  را نهایی کرده است.

مربی ای که بعد از ترک ایران همچنان به دنبال تیم است و حتی در کشور خود هم بر سر نخواستنش دعواست.

 یک میلیون دلار گران‌تر از کی‌روش

همین دیروز بود که جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی مدعی شده بود که  کی روش حاضر بود با مبلغی در حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار سالانه قراداد خود را بعد از جام ملتها تمدید کند اما در نهایت ویلموتس با رقمی تقریبا دوبرابر سرمربی پرتغالی روی نیمکت تیم ملی نشست.  

شاید اگر ماجرای شکایت ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران پیش نمی‌ آمد همچنان بندهای این قرارداد ننگین از افکار عمومی پنهان می ماند اما از آنجایی که مربی طمعکار بلژیکی به دریافتی کلان خود برای چند شکست و تساوی و گلباران کردن رقبایی که تازه الفبای فوتبال را آموخته بودند راضی نبود، غرامت درخواستی او باعث شد تا زوایای پنهان این قرارداد یک به یک روشن شود.

باید دید آیا همچنان وزارت ورزش و شخص وزیر  در ادامه پیگیری این پرونده همچنان سکوت خواهند کرد یا ماجرای چگونگی حضور ویلموتس در فوتبال ایران ابعاد تازه تری به خود خواهد گرفت. با توجه به اینکه مجلس هم به این پرونده ورود کرده و احتمال پرسش و یا حتی استیضاح احتمالی سلطانی فرد هم مطرح شده است.

.

کد خبر 519323

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha