رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش ۲۶ سانتی متری تراز دریاچه و همچنین وسعت آن، نشان از موفقیت طرح احیا بوده است.

بازدید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد باقرنوبخت، روز دوشنبه ۱۹ خرداد در بدو ورود به تبریز در جمع خبرنگاران گفت: بخش زیادی از طرح احیای دریاچه ارومیه در سال‌ ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.  

وی اظهار کرد: خداوند را شکر می‌کنیم که وعده رئیس جمهوری درباره احیای دریاچه ارومیه، به خوبی پیگیری شد و افزایش ۲۶ سانتی متری تراز دریاچه و همچنین وسعت آن، نشان از موفقیت طرح‌های احیا بوده است.  

وی گفت: می‌توان گفت با اجرای این طرح‌ها، دریاچه ارومیه احیا شده و اکنون ارزش طرح‌های احیای آن حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است، موفقیت در احیای دریاچه ارومیه را به ملت بزرگ ایران و مردم غیور و متدین آذربایجان تبریک می‌گویم.  

نوبخت گفت: در کنار طرح‌های احیا، در خصوص راه‌آهن میانه به تبریز نیز پیگیری‌های مستمری از سوی استانداری آذربایجان شرقی انجام شد و ۱۳۲ کیلومتر از این خط ریلی در حد فاصل میانه تا بستان آباد افتتاح شد، در سال‌جاری هم تلاش خواهیم کرد راه‌آهن میانه را به تبریز و ایستگاه خاوران برسانیم.  

وی افزود: در سال‌جاری خود را آماده کرده‌ایم که در یک مرحله ۷۰ هزار میلیارد تومان و در مرحله بعد ۸۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های زیربنایی تخصیص دهیم که طرح کاداستر یکی از آن‌هاست.  

نوبخت گفت: در اعتبارات مربوط به سفر نخست ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات از نظر ریالی تامین شد و متعهد هستیم که کار را دنبال کنیم، از اولویت‌های ماست که ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری تخصیص و پرداخت شود.  

رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز صبح پس از ورود به فرودگاه تبریز، عازم ارومیه شد و از سد کانی سیب و تونل انتقال آب زاب بازدید می‌کند و سپس برای بازدید از برخی طرح‌ها به تبریز باز می‌گردد.  

کد خبر 519281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha