محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با نادر طالب‌زاده تاکید کرد ویروس کرونا ساخت آزمایشگاه‌های جنگ میکروبی است و آن را یکی از جلوه‌ها و نمودهای مهم برتری‌جویی مسابقه تسلیحاتی دانست.

احمدی نژاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دولت بهار، محمود احمدی نژاد در گفتگویی با نادر طالب زاده تاکید کرد که ویروس کرونا ساخت آزمایشگاه‌های جنگ میکروبی است و آن را یکی از جلوه ها و نمودهای مهم برتری جویی مسابقه تسلیحاتی دانست. بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*اگر ما مشکلات جامعه بشری را از ابتدا تا امروز تحلیل کنیم متوجه می شویم که علت اصلی آنها این بوده است که عده قلیلی همواره خواسته اند که بر دیگران برتری پیدا کرده و غلبه کنند. یکی از جلوه ها و نمودهای مهم برتری جویی مسابقه تسلیحاتی است. مسابقه تسلیحاتی هم انتها ندارد. اسلحه برای چیست؟ برای کشتن است، چرا کشتن؟ برای غلبه. البته برخی می‌گویند اسلحه برای دفاع لازم است، بله! اگر آن اسلحه مهاجم نباشد، اسلحه برتری جو نباشد، دیگر اسلحه دفاع هم لازم نیست، این هم از سر ناچاری است، این هم تابع آن است. پس اصل به خاطر برتری جویی است. مسابقه تسلیحاتی برای برتری جویی و کشتار است. فردی اسلحه می سازد فرد دیگری هم معادلش را می سازد، هر کدام می خواهند بروند دسته بالاتر! از شمشیر و باروت و تفنگ شروع شده و به بمب های خوشه ای، بمب های لیزری، بمب های هدفمند هدایت شونده و بمب اتم و شیمیایی و میکروبی و ویروسی و هارپ رسیده است که اینها دیگر آخرین مدل هاست.

*من یادم می آید با یکی از روسای جمهوری که صاحب سلاح هسته‌ای است صحبت می کردم. گفتم شما بیایید پیشقدم بشوید چون دیگر سلاح هسته ای و اتمی دارد در دنیا بی خاصیت می شود، مناسبات جهانی به سمتی می‌رود که این‌ها دیگر به درد نمی خورند، شما بیایید این ها را کنار بگذارید، هم هزینه های تان کاهش پیدا می کند و هم اینکه دیگران را منفعل می کنید، بیاید پیش قدم بشوید. او به من گفت فلان کشور اسلحه ای ساخته که خیلی خیلی کشنده تر و مخرب تر از اتمی است و ما تا آن را به دست نیاوریم، نمی‌توانیم این را کنار بگذاریم. من گفتم منظورتان هارپ است؟ گفت بله.

بخشی از این مسابقه رسیده است به جنگ ویروسی و میکروبی. این ویروس کرونا که معلوم است ساخته آزمایشگاه است و همه هم این را می‌دانند و در آن تردیدی وجود ندارد. شاید آن کسانی که برای اولین بار آن را منتشر کردند، قصدشان این نبود که در کل جهان منتشر بشود. می خواستند آن را محدود منتشر کنند ولی از دستشان خارج شده است. به نظر من از کنترل شان خارج شده و در جهان منتشر شده است. خب برای چه آن را ساخته اند و منتشر کرده اند؟ برای برتری در حوزه اقتصاد، سیاست، قدرت و دست بالاتر داشتن. الان کل جامعه بشری را گرفتار کرده است. ویروس وحشی هم هست و آسیب فراوان می زند. الان تقریبا همه جهان نگران است و همه در معرض آسیب هستند.

من اینجا باید به دو نکته اشاره کنم؛ اول اینکه وقتی ما می گوییم قدرت های برتری جو این تسلیحات را ساخته‌اند، منظور این مقاماتی نیست که اکنون سر کار هستند. منظور آن جریان پشت صحنه ای است که این ها را هم اداره می کند. معلوم است که وقتی نظامی ۴۰۰ سال بر دنیا حاکم است و با تغییر روسای جمهور و مدیران، تغییری در سیاست هایش ایجاد نمی شود یعنی یک گروه دیگری هستند که سیاست های کلان را تنظیم و اداره می کنند و این ها که در جلوی صحنه هستند، مجری هستند، این را باید تفکیک کرد چون اسم می‌بریم از افراد، چه بسا فردی که اکنون رئیس جمهور فلان کشور است، واقعاً در جریان نبوده و الان دارد با تبعاتش مبارزه می کند، باز معنایش این هم نیست که او آدم خوبی است بحث من خوبی و بدی نیست، منتها اگر از همان موضع برتری جویی نگاه کنیم، بله نوری نیست، در کشته شدن انسانها و بهم ریختن زندگی ها نوری وجود ندارد. البته من معتقدم که این ویروس به طور نسبی مهار خواهد شد. بالاخره کنترل خواهد شد چرا که الان کل انسان ها حرکت کرده اند. مهار آن تبدیل شده است به یک خواست عمومی ۷ و نیم میلیاردی، این طور نیست که فقط خواست مقامات و روسا باشد که بگوییم آنها ناتوان هستند. چون همه انسان ها می خواهند، این اتفاق خواهد افتاد و ان شاءالله به طور نسبی مهار می شود و جمع و جور خواهد شد.

*مگر ما می‌توانیم در برابر چنین حادثه ای بی تفاوت باشیم؟ در برابر مرگ یک نفر؟ نه مرگ یک نفر، در برابر مشکلات یک نفر می توانیم بی تفاوت باشیم؟ یک سختی برای یک انسان در کره زمین پیش بیاید، می توانیم بی تفاوت باشیم؟ خیر! ...

در برابر این نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم. ضمن اینکه نمی‌توانیم اینها را بپوشانیم. وقتی که من اطلاع و یقین دارم که این محصول مسابقه تسلیحاتی است، محصول برتری جویی قدرت های فاسد جهانی است، باید هشدار بدهم و بگویم.

* من یک نامه دادم به دبیرکل سازمان ملل، گفتم شما می دانید، همه می‌دانیم که این ویروس، ساخت آزمایشگاه‌های جنگ میکروبی است. بروید این ها را معرفی کنید، در پروتکل ها و کنوانسیون‌ها تجدیدنظر کنید، تقویت کنیم تا همه این ها آشکار و برملا شود، قابل کنترل و برچیده شود. نظارت همگانی باشد و همه ملت‌ها در جریان کار قرار بگیرند. به بهداشت جهانی هم نامه نوشتم و گفتم شما معرفی کنید، شما که خبر دارید کدام آزمایشگاه ها عامل انتشار این ویروس هستند. همین معرفی، بهترین مانع است. چرا؟ چون هفت و نیم میلیارد بسیج می شوند برای کنترل آن. شما می دانید، من هم می‌دانم، اقدام بکنید. شما مرجع رسمی هستید، شما مسئول صیانت از سلامت مردم هستید. در حد وظیفه خودم اعلام کردم. البته مطالب دیگری هم در دعوت به همگان برای همکاری، کمک و همدلی در این شرایط بیان کردم.در جنگ و نبرد اصل بر غافلگیری است. کسی که می خواهد برتری خود را اثبات بکند و به طرف مقابل ضربه بزند، اصل بر غافلگیری است. اما من معتقد هستم کسانی که این کار را کرده اند در یک بستر وسیع‌تر جهانی و عالمی خودشان غافلگیر شدند و از کنترل شان خارج شد و ماهیتشان برای جامعه انسانی آشکار شد.

* اما اتفاقاتی که افتاد، نشان داده شد که این نظم ۴۰۰ ساله و این مدل حکمرانی جهانی، به اصطلاح دموکراسی های کنترل شده که ده پانزده درصد نقش مال مردم است و بقیه‌اش در دست جریانات قدرت است، این نمی تواند از امنیت و سلامت مردم صیانت کند، این ناتوان است از اداره جهان. قبلا معلوم بود که نمی تواند فقر را ریشه کن کند، نمی تواند عدالت را برقرار کند، نمی‌توان رفاه و سعادت را برای مردم بیاورد. الان معلوم شد که از سلامت و امنیت مردم هم نمی‌تواند دفاع کند چون اصلاً برای این درست نشده است، این برای سلطه بر مردم درست شده است نه برای ارتقاء کمالی مردم. خوب این آشکار شد.در کنارش کسانی که طراح و مدیر و چرخاننده این نظم هستند، آنها هم اعتبارشان را از دست دادند. زمانی ممکن است نظم و نظامی خراب باشد اما آدم های خوبی هم بینشان باشند، هستند ولی آن سران معلوم شد که اینها کفایت لازم را ندارند، توانایی لازم برای اداره جامعه را ندارند.

* اتفاق جالب دیگری که افتاده است توجه عمومی ملت‌ها به آسمان و به خداست. چهارصد سال در این دمیدند که انسان مقابل خداست، قبل از آن در قرون وسطی چند صد سال گفتند خدا مقابل انسان است، بعد عکس العمل آن این شد که گفتند انسان مقابل خداست و حالا رسیده ایم به این که اصلاً تقابلی وجود ندارد. انسان جلوه خداست، یکی است، ما ادامه اراده الهی هستیم. مهربانترین مهربانان عالم نسبت به انسان خداست، عاشق ترین خداست، پشتیبان ترین خداست، راهنما ترین خداست و می بینیم که در کل دنیا یک توجه مجددی دارد به سمت آسمان می شود.

* یک گرایش دیگری که می بینیم و جوانه هایش را در نقاط مختلف جهان می بینیم مطالبه انسان کامل و مطالبه امام زمان(عج) و مطالبه حضرت مسیح(ع) است و یک نوع انتظار زنده شده است که جهان را اینها باید اداره کنند، غیر از جنس اینها، خراب می کند، نمی‌تواند، ناتوان است، نمونه‌اش همین ویروس، نمونه اش وضع اقتصاد جهان.

*البته اتفاقات دیگری هم افتاده است؛ من معتقد هستم بعد از مهار نسبی این ویروس، مناسبات، کلا عوض می شود، اوضاع اقتصاد که مشخص است، آسیب اول را اقتصاد می خورد، همین الان هم ضربه سنگینی خورده است. روابط اجتماعی دگرگون می شود. اگر خدای ناکرده که ان شاءالله آن روز نیاید، یک مقدار شتاب و فشار این ویروس بیشتر شود، تمام ارتباطات انسانی قطع می شود. البته ان شاءالله به حول و قوه الهی این اتفاق نخواهد افتاد و انسان ها زودتر همت خواهند کرد و یک نظم و روابط جدیدی را در جهان ایجاد خواهند کرد که پایه آن فقط انسان و انسانیت است. پایه آن برتری جویی نیست، پایه آن فداکاری، مهربانی، محبت و عشق دیگران است. این است انسان، انسان یعنی عشق به دیگران. به محض آنکه عشق ضعیف شد از انسانیت خارج شده، کاری که چند صد سال شیاطین سعی کردند به سر انسان ها بیاورند. انسان ها را مقابل هم، دشمن هم، دور از هم و کینه ورز نسبت به هم درست کنند که ان‌شاءالله اینها برطرف خواهد شد.

*بعضی جاها دیدم ولی نمی خواهم آن را برجسته کنم، بعضی جاها دیدم که برخی می گویند ما در این قضیه جلوتر از دیگران هستیم! وقتی خبر مبتلایان و فوت شدگان کشورهای دیگر را می دهند، جوری می دهند که انگار در آن یک نوع خوشحالی است، این خیلی بد است! این همان برتری جویی است.

کد خبر 519260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 2
    هنوز تو شعار گیر کرده
  • هم میهن IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 0
    دکتر ما منتظريم بیایی حاشیه نرو
  • حسین IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    2 1
    تا نادان در جهان هست مفلس درنمی ماند
  • DE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 1
    آقا محمود شایعه پراکنی نکنید و باعث وحشت مردم نشوید!