چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در غرب بغداد 17 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، یک مقام پلیس عراق اعلام کرد: امروز (چهارشنبه 25 اردیبهشت) بر اثر انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مقر حزب اسلامی عراق در منطقه‌ الیرموک، واقع در غرب بغداد، دو غیر نظامی عراقی کشته و 15 تن دیگر از جمله چند تن از پرسنل حزب اسلامی عراق مجروح شدند.

طارق الهاشمی، معاون ئییس جمهور عراق ریاست حزب اسلامی این کشور را بر عهده دارد که یکی از سه حزب اصلی جبهه‌ التوافق العراقیه از احزاب بزرگ سنی محسوب می‌شود.

شاهدان عینی در منطقه‌ الخضرا نیز از انفجار مهیب در این منطقه واقع در مرکز بغداد خبر دادند که خسارت‌های جانی نیز در بر داشته است. شاهدان عراقی اشاره‌ای به جزییات این انفجار و یا تعداد قربانیان آن ننمودند.

روزنامه‌ دیلی تلگراف، چاپ لندن، نیز نوشت: نیروهای آمریکایی طی تابستان جاری در جنوب عراق مستقر خواهند شد. این روزنامه به نقل از یک افسر آمریکایی نوشت: نیروهای عراقی آماده‌ پذیرش مسئولیت‌های امنیتی استان بصره با توجه به عقب نشینی نیروهای انگلیسی از این منطقه نبودند، لذا نیروهای آمریکایی در این منطقه مستقر خواهند شد.

این روزنامه نوشت: فرماندهان نیروهای آمریکایی در عراق معتقدند که جنوب این کشور مستعد بحران و تنش است و در صورت عدم توجه کافی، به یکی از کانون‌های تنش در عراق تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر یکی از نمایندگان فراکسیون صدر در پارلمان عراق تاکید کرد: نیروهای آمریکایی درصدد هستند تا توافق‌نامه‌ امضا شده بین فهرست ائتلاف یکپارچه‌ شیعه‌ عراق و گروه صدر را مبنی بر توقف حملات نظامی به شهرک صدر نقض کنند.

وی تاکید کرد: از زمان امضای این توافق‌نامه تاکنون نیروهای آمریکایی با هدف تحریک طرفداران گروه صدر چندین بار این توافق‌نامه را نقض کرده اند به طوری که حتی سه‌شنبه شب مناطق حی جمیله و سوق الحی در شرق بغداد را هدف قرار دادند. این نماینده‌ گروه صدر هم چنین از اقدامات برخی از اعضای سازمان‌های امنیتی عراق علیه ساکنان شهرک صدر خبر داد. وی افزود: ارتش المهد به مفاد توافق‌نامه‌ به ویژه بند مربوط به توقف درگیری‌ها پایبند است.

از سوی دیگر مشاور اطلاع رسانی ارتش آمریکا این اظهارات را رد کرده و آن را بی‌پایه و اساس خواند. وی تاکید کرد: نیروهای آمریکایی به بندهای مربوط به توقف عملیات‌های نظامی در شهرک صدر پایبند هستند و برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق در شهرک صدر مستقر هستند.

کد خبر 51918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز