دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

چهار جوان عصر یکشنبه هجدهم خرداد در آببندانی در شهرستان بابل غرق شدند و جانشان را از دست دادند.

حادثه

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، این چهار جوان همگی مرد و اهل روستای اطاقسرا و سرنشین قایق بودند که در آببندان روستای دونه‌سر از توابع بخش گتاب بابل، استان مازندران در حال تفریح بودند که براثر سقوط قایق غرق شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل گفت: در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی عملیات سازمان مبنی بر غرق شدن چهار نفر در آببندان روستا دونه سر، بلافاصله اکیپ عملیاتی ۱۰۳ و تیم غواصی سازمان جهت بررسی موضوع سریع به محل اعزام شدند.

 سید مازیار حسنی افزود: در این حادثه که به دلیل وارونه شدن یک فروند قایق پدالی به وقوع پیوست چهار نفر از سرنشینان این قایق که همگی جوان و اهل روستا اطاقسرا بودند به داخل آب سقوط کردند.

وی اظهار کرد: هر چهار سرنشین این قایق پدالی به علت عدم آشنایی به فنون شنا در داخل آب غرق شده و جان باختند، در حال حاضر با تلاش نفسگیر غواصان سازمان، اجساد هر چهار غریق این آببندان کشف و از آب خارج شده است.

حسنی بیان  کرد: با افزایش سفرهای تابستانی به ویژه به استان‌ها و شهرهای ساحلی و نیز حضور بیشتر در استخرها و رودخانه‌ها، باید با رعایت کامل اصول و قواعد شنا انجام شده و  در صورت تمایل به شنا کردن، باید در محدوده‌های مجاز ایمن‌سازی شده در دریا و در حضور نجات غریق، انجام شود.

وی افزود: همچنین در هنگام استفاده از قایق‌های تفریحی باید از جلیقه نجات و سایر تجهیزات به راستای حفظ ایمنی افراد توصیه می‌شود.

آببندان روستای دونه‌سر یکی از آببندان‌های بکر و زیبا و در پنج کیلومتری جنوب بابل و در جاده شهید صالحی واقع است.

کد خبر 519170

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حضرت IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    سلام. چرا دروغ تحویل مردم میدین! جاسم که نظامی(نیروی دریایی بابلسر) بود و قطعا با فنون شنا آشنایی داشت... جابر هم که غریق نجات بابل بود الکی خبر عدم آشنایی با فنون شنا برا هرکی که تو آب غرق شد، نزنید