مدیر نظارت فرآورده‌های دارویی علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: در کنار جنگ با کرونا، با تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری آمریکا در حال مبارزه هستیم و این یکی از دلایل کاهش انسولین است که با پیگیری‌های  انجام شده در حال برطرف شدن است.

انسولین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فاطمه آقازاده، مدیر نظارت فرآورده‌های دارویی علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در چند هفته اخیر با مشکل کمبود برخی از اقلام انسولین از جمله انسولین قلمی و پر مصرف خارجی novorapid مواجه بودیم که کمبود سراسری بوده مواجه بودیم که به‌طور جدی موضوع از سوی مسئولان سازمان غذا و دارو در دست پیگیری است.  

وی افزود: در هفته‌های اخیر کمبود انسولین قلمی که جزو داروهای وارداتی است، سبب نگرانی بیماران دیابتی در استان شده است، به طوری که نمی‌توانند انسولین قلمی مورد نیاز را به راحتی تهیه کنند.  

مدیر نظارت فرآورده‌های داروئی معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی در شرح جزئیات مسأله کمبود انسولین در استان بیان کرد: کمبود انسولین به‌علت تحریم‌های آمریکا و کمبود منابع ارزی است که آن هم نیز ناشی از همان تحریم‌ها است.  

مدیر نظارت فرآورده‌های داروئی معاون غذا و داروی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های  انجام شده  از سوی معاونت غذا و دارو مشکل در حال رفع است و در هفته جاری تعداد محدودی از این دارو به صورت سهمیه از سوی سازمان غذا و دارو به این استان اختصاص‌یافته که به تدریج در داروخانه‌های معین استان توزیع می‌شود.  

آقازاده عنوان کرد: برای تامین نیاز بیماران استان در مرحله اول در اواخر هفته گذشته تعدادی از این داروها در سطح استان توزیع شده و مرحله دوم در حال توزیع است.  

وی افزود: به علت کمبود مقطعی و کشوری، توزیع در سطح همه داروخانه‌ها امکان‌پذیر نبوده و به برای کنترل و نظارت دقیق بر نحوه توزیع، مقرر شد که این تعداد در بین تعداد محدودی از داروخانه‌های منتخب توزیع شود که در صورت رفع کمبود مجددا توزیع آن در کلیه داروخانه‌ها صورت می‌پذیرد.  

آقازاده گفت: امیدواریم به‌زودی این شرایط برطرف شود و به روال سابق بازگردد، قطعاً با توجه به محموله‌های دارویی دریافت‌شده کم‌کم اوضاع در این زمینه بهبود پیدا خواهد کرد.  

کد خبر 519168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha