یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

استاندار کردستان گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهرها ضروری است و در شهرهایی که از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا در وضعیت سفید قرار دارند، کمپ‌های ترک اعتیاد بازگشایی شود.

كمپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادنیا در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان که با حضور فرمانداران شهرستان‌های استان و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در شهرهایی مانند دیواندره، کامیاران و دهگلان که در شرایط سفید شیوع کرونا قرار دارند می‌توان به بازگشایی کمپ‌ها و پذیرش معتادان متجاهر اقدام کرد.

وی افزود:حضور معتادان متجاهر در خیابان‌ها و سطح شهرها بازتاب بسیار بدی در جامعه دارد، نباید منتظر نابودی کرونا بمانیم و نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر بی‌تفاوت باشیم، بلکه باید براساس اولویت کمپ‌ها را بازگشایی و به مرور به جمع‌آوری این افراد اقدام کرد.

استاندار کردستان بر ضرورت بسته ماندن کمپ‌ها در شهرهای وضعیت قرمز استان به ویژه سنندج تاکید کرد و یادآور شد: می‌توان معتادان متجاهر را در شهرهای سفید جمع‌آوری و آنان را در مکانی مشخص قرنطینه کرد و بعد از ۱۴ روز در صورت نداشتن علائم بیماری کرونا به کمپ‌ها انتقال داد.

مرادنیا اضافه کرد: برای جمع‌آوری معتادان متجاهر شهرهای قرمز نیز تصمیم‌گیری خواهد شد، واقعیت این است که در بحث مبارزه با مواد مخدر، رسالت خود را به خوبی انجام نداده‌ایم و نیاز است دستگاه‌های مسئول در اقدامات و وظایف خود بازنگری کنند.

استاندار کردستان افزود: هفته مبارزه با مواد مخدر را در پیش رو داریم و با توجه به قرمز بودن وضعیت استان از لحاظ شیوع کرونا، نیازی به برگزاری برنامه‌های گسترده در این هفته نیست اما کمیته‌های زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، در بحث اطلاع‌رسانی به ویژه برای جمعیت دانش‌آموزی و دانشجویی اقدام کنند، ضمن اینکه خانواده‌ها نیز باید همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

۳۰ خرداد تا هفتم تیر به هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

کد خبر 519056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha