معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به اهمیت نظارت بر کاهش احتکار و قاچاق، موجود کالای ۶ هزار و ۷۷۶ انبار استان در سامانه جامع انبارها ثبت شد.

انبار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی تهوری روز یکشنبه ۱۸ خرداد در نشست کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی افزود: با توجه به اهیمت این موضوع از این تعداد چهار هزار و ۲۴ مورد به صورت سیستمی تایید شدند.

وی گفت: بازرسی‌ها و نظارت در خراسان جنوبی همانند گذشته با جدیت دنبال می‌شود و با هرگونه تخلف در انبارها طبق قانون برخورد خواهد شد.

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی یادآور شد: با شیوع وضعیت کرونا نظارت بر کالاهای بهداشتی بیش از پیش قوت گرفت و بلافاصله طرح ظربتی نظارت بر کالاهای بهداشتی در استان اجرایی شد.

وی ادامه داد: تشکیل ۱۲ پرونده تخلف در این حوزه بیانگر نظارت در طرح ضربتی بود که این مهم در ارتباط با کالاهای اساسی هم با آغاز سال جدید همانند سال‌های گذشته با قوت اجرا شد.

تهوری تصریح کرد: لیست کالاهای یازده‌گانه اساسی مردم به فرماندهی انتظامی استان ابلاغ شده است که در صورت هرگونه مشاهده متخلفان به حوزه‌های قضایی معرفی شوند.

وی افزود: وضعیت نظارت بر انبارهای استان در حال حاضر قابل قبول است و از آنجایی که هرگونه کالا باید در سامانه انبارها ثبت شود اگر کالاهای یازده‌گانه باشد قوانین قاچاق به جای احتکار اجرا خواهد شد.

خراسان جنوبی دارای ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و دارای چهار پایانه مرزی است که در حال حاضر بازارچه مرز ماهیرد فعال است.

نظارت بر انبارها تا حد قابل توجهی طبق نظر کارشناسان دستگاه‌های متولی قاچاق را در این استان کاهش داده است.

کد خبر 519016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha