مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی قم در نشست ستاد باز آفرینی استان قم، از بخشش صد درصدی هزینه پروانه ساخت در بافت فرسوده خبر داد.

ساخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عبوری گفت: بین سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همکاری شهردارها و شوراها با ستاد بازآفرینی تفاهم‌نامه امضا شده است. پیش از این سازندگان بنای مسکونی در بافت فرسوده شامل ۵۰ درصد تخفیف در هزینه پروانه ساخت بودند که با این تفاهم نامه از بخشودگی صد در صدی بهره مند می‌شوند.

وی هم چنین از بخشودگی ۵۰ درصدی هزینه معماری و نظام مهندسی در قالب تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی و معاونت عمرانی وزارت کشور خبرداد.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی کشور، هدف از این تخفیف‌ها را تشویق مالکان بافت فرسوده در نوسازی منازل بیان کرد و افزود: پیمان کارانی که در این بافت فعالیت کنند تا سقف ۲۳۰ میلیون و مالکانی که خود اقدام به بنا کنند تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی، بدون سپرده وام دریافت می‌کنند.

فردا، واریز مرحله دوم اعتبار تبصره ۱۸ به حساب استان

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم هم گفت: فردا ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در قالب دومین مرحله از اعتبارات تبصره ۱۸ به حساب استان واریز می‌شود.

حسن صبوری سهم استان را از این ردیف (تبصره ۱۸) ۳۹ میلیادرتومان دانست وگفت: پیش از این هم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان واریز شده که با هدف بازسازی شهری و خدمات زیربنایی و روبنایی هزینه شده است.

ساخت سه کلانتری در منطقه قلعه کامکار، نیروگاه و شیخ آباد، توسعه ضلع جنوبی حرم مطهر فاطمه معصومه (س)، اجرای طرح ساماندهی خیابان طالقان (آذر)، تکمیل طرح توسعه چهل اختران و بهسازی مدرسه حجتیه از طرح‌های پیش روی این ستاد است.

استاندار هم در این نشست بر فعال کردن فعالیت صندوق توسعه حرم‌های مطهر تاکید کرد.

این صندوق از آذرماه سال ۸۹ به منظور بهسازی اطراف حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاه عبدالعظیم و شاه چراغ و با هدف جذب مشارکت مالکان، ساکنان، سازنده گان و سرمایه گذاران خرد و کلان داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

بهرام سرمست همچنین زمین‌های ۱۴۸ و ۱۳۲ هکتاری پردیسان را پشتوانه‌ای قوی در بهسازی شهر قم خواند و گفت: با در اختیار گرفتن این زمین‌ها و ارائه کاربری مورد نیاز می‌توان به صورت تهاتر بهسازی بافت ناکارآمد شهر را بازآفرینی کرد.

کد خبر 518947

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha