سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: حفظ رتبه برتر بنادر و ارتقای این جایگاه نیازمند توجه ویژه و بازسازی، تعمیر، بهسازی و تجهیز بنادر صیادی است.

صیادی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ابراهیم عالی زاده یکشنبه ۱۸ خرداد در جمع خبرنگاران افزود: که این مهم در کنار تلاش جامعه صیادی برای صید اصولی و پایدار و حمایت مسئولان استان و کشور، برخورداری از رتبه اول صید کشور را به دنبال داشته است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان بیان کرد: استان هرمزگان در واگذاری مدیریت بنادر صیادی به بخش خصوصی (تعاونی‌های صیادی) در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی پیشگام و الگوی کشوری بوده است، تاکنون از ۲۲ بندر صیادی استان، ۱۶ بندر صیادی واگذاری شده و امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد واگذاری مدیریت باقی بنادر صیادی استان نیز باشیم.

عالی زاده واگذاری اولین بندر صیادی کشور به روش BOLT در قالب ماده ۲۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در استان هرمزگان خواند و گفت: این مهم باهدف اجرای طرح تکمیل بندر و خدمات‌رسانی بهتر به جامعه صیادی و به‌ویژه شناورهای فعال در صید فانوس ماهیان به دلیل نزدیکی بندر صیادی به محل صیدگاه است که نشان از اهمیت موضوع بنادر صیادی برای اداره کل شیلات هرمزگان دارد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: بنادر صیادی به دلیل شرایط جوی و اقلیمی به‌شدت نیازمند نگهداری و بازسازی مستمر هستند، در صورت عدم نگهداری و ترمیم و بازسازی مستمر این بنادر دچار صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیر خواهند شد که بدون شک در صید و صیادی استان تأثیرپذیر است.

وی تخصیص اعتبار برای بازسازی، بهسازی و همچنین تجهیز بنادر صیادی استان را یکی از خواسته‌های استان هرمزگان خواند و عنوان کرد: بدون شک صید و صیادی پایدار و ممانعت از فرسایش بنادر صیادی امنیت شغلی بالغ‌بر ۳۲ هزار نفر صیاد هرمزگانی و به‌تبع آن معیشت ۳۲ هزار خانواده را در امنیت اقتصادی قرار می‌دهد.

عالی زاده ضمن تشکر از مسئولان شیلات استان و کشور، استانداری هرمزگان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از ایشان خواست تا با حمایت و پیگیری‌های بیش‌ازپیش اعتبار لازم برای بازسازی، بهسازی و همچنین تجهیز بنادر صیادی استان هرمزگان را فراهم سازند.

کد خبر 518942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha