یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۸ هزار کارگر بیکار شده از شیوع بیماری کرونا در این استان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید بشرخواه، یکشنبه ۱۸ خرداد در نشستی با فرماندار خلخال افزود: تمام کارگران بیکار شده واحدهای تولیدی و صنعتی آسیب‌دیده از شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل از مزایای دریافت بیمه بیکاری بهره‌مند هستند.  

وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در تامین امنیت و آرامش اقشار زیر پوشش به‌ویژه بیمه‌شدگان و کارفرمایان اقدامات عملی و اجرایی گسترده‌ای انجام داده و نتیجه آن کمک به معیشت کارگران و سایر اقشار زیرپوشش و جلوگیری از آسیب به فعالیت اقتصادی کارفرمایان به عنوان مولدان اشتغال است.  

بشرخواه اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نفر که ۵۰ درصد جمعیت استان اردبیل را شامل می‌شوند، زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، ۲۰۶ هزار بیمه شده اصلی، ۹۰ هزار بیمه شده خاص، ۱۱۹ هزار بیمه شده اجباری و ۴۳ هزار مستمری بگیر زیرپوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی استان هستند.  

مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: درآمدهای بیمه اجتماعی کفاف هزینه‌ها را نمی‌کند و یارانه‌های اعلام شده از سوی دولت به این سازمان نیز به‌موقع پرداخت نمی‌شود و اگر شرکای اجتماعی سازمان اعم از کارفرمایان و بیمه‌شدگان بموقع حق بیمه‌های خود را پرداخت نکنند سازمان برای انجام خدمات و تعهدات خود با مشکلات زیادی روبرو می‌شود.  

فریدون بابایی، فرماندار خلخال نیز در این جلسه از عملکرد مدیریت اداره تامین اجتماعی خلخال در مدیریت کرونا، پرداخت بیمه بیکاری به آسیب‌دیدگان از این بیماری، حل مشکل کارگران و کارکنان کارخانه نئوپان خلخال و جلب رضایت عمومی قدردانی کرد.  

کد خبر 518926

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha