عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در خصوص آتش‌سوزی‌های اخیر در پارک‌ها و بوستان‌های تهران به شهرداری تهران تذکر داد.

آتش‌سوزي در حوالي چيتگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، زهرا نژادبهرام در تذکر پیش از دستور خور در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به حریق‌های رخ‌داده در بوستان‌های تهران گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و گسترش آتش‌سوزی‌های پراکنده و سریالی در سطح شهر تهران، ضروری است که شهرداری تهران اقدامات حفاظتی لازم را انجام دهد و به بررسی و شناسایی عوامل آتش‌سوزی بپردازد.

وی با بیان اینکه لازم است سازمان بوستان‌های شهرداری با کمک سازمان ارتباطات ازطریق نصب بنر در اطراف پارک ها و تولید تیزر در فضای مجازی، به شهروندان آموزش لازم را برای جلوگیری از تکرار این حوادث بدهد، اظهار کرد: از عملکرد ضعیف صدا و سیما در آموزش شهروندان برای حفاظت پارک ها و فضای سبز انتقاد دارم. چراکه صدا و سیما برای آموزش های پیشگیرانه هیچ کاری انجام نداده و نمی دهد. این سازمان برخلاف دستورالعمل و وظایف خود هیچ کاری برای آموزش شهروندان انجام نداده است.

وی افزود: با توجه به گسترش آتش‌سوزی‌ها انتظار می رود رسانه ملی با تولید محصولات رسانه ای و کلیپ های آموزشی به شهروندان آموزش های لازم  را ارائه دهد. اما متاسفانه صدا و سیما به وظایف آموزشی خود عمل نمی کند و لازم است که صدا و سیما برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی ها در طبیعت به جامعه آموزش دهند. 

نژاد بهرام همچنین از نیروی انتظامی خواست با همکاری شهرداری تهران با عوامل آتش سوزی‌های اخیر برخورد کند.

  • آتش‌سوزی‌های سریالی دلیل زیست‌محیطی دارد

در ادامه، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در واکنش به آتش‌سوزی‌های سریالی بوستان‌های پایتخت گفت: آتش‌سوزی‌ها دلیل مشخصی دارد و آن میزان بارش‌های امسال بود که موجب رشد گیاهان خودرو شد و با خشک شدن آن‌ها کوچک‌ترین جرقه‌ای باعث ایجاد آتش‌سوزی در فضای سبز می‌شود.

کد خبر 518913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    آقای شما به تظر شما گیاهان خودرو بر اساس بارندگی فقط در باستان های تهران می رویند. توی پارک ها و زمین های سراسر ایران نمی رویند. اگر حرف شما درست بود که این گیاهان خودرو با کوچکترین جرقه ای شلعه ور می شوند، پس باید در همه جای ایران آتش سوزی سریالی داشتیم. لطفا کار مدیریتی خوب انجام دهید و کارشناس حریق برای بررسی موضوع بفرستید.