مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: با افتتاح پروژه تصفیه‌خانه ارومیه (خط انتقال پساب، ۲ مدول و ساختمان‌های جانبی) سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده مستقیم به دریاچه هدایت می‌شود.

دریاچه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش، مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی روز یکشنبه ۱۸ خرداد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در ابتدای سال ۹۹، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت که طی چند روز گذشته نیز با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان دیگر از محل سنوات گذشته به این پروژه، میزان اعتبار تخصیصی به این پروژه به ۱۲۳ میلیارد تومان رسید.  

وی ادامه داد: ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز برای خط انتقال پساب تصفیه خانه به دریاچه ارومیه به صورت جداگانه تخصص یافته است.  

سرخوش گفت: امسال کل پروژه تصفیه خانه ارومیه (خط انتقال پساب، ۲ مدول و ساختمانهای جانبی) به بهره‌برداری می‌رسد، با افتتاح این پروژه سالانه ۵۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده مستقیم به دریاچه هدایت خواهد شد.  

مدیردفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه دراستان اظهار کرد: هم اکنون دریاچه ارومیه با وسعت ۳۲۰۹ کیلومتر مربع، ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب دارد.  

کد خبر 518900

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha