رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور و برگزاری کلاس‌ها و امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس به‌ صورت غیرحضوری و آنلاین، فرصتی برای مجرمان سایبری فراهم ‌آمده است تا به کلاهبرداری اینترنتی بپردازند.  

حرف های پلیس فتا درباره خرید امن اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ اکبر نصرتی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی اظهار کرد: مجرمان سایبری با راه‌اندازی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی و طراحی سایت‌های جعلی، اقدام به فریب دانش‌آموزان  کرد ه و با ارائه  کردن لینک‌های جعلی و با ترفندهایی همچون نصب نرم افزار پر سرعت یا با نصب نرم‌افزار جواب سوالات امتحانات آنلاین، سیستم آن‌ها را آلوده به بدافزارهای جاسوسی می‌کنند.  

سرهنگ نصرتی گفت: برخی از دانش ‌آموزان به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی اقدام به نصب نرم‌افزارهای جعلی می‌کنند و پس از نصب و راه‌اندازی آن متوجه می‌شوند که منبع مورد نظر صحت نداشته و اطلاعات سیستم آن‌ها به سرقت رفته است.  

این مقام مسئول به دانش آموزان توصیه کرد: برای برگزاری امتحانات آنلاین، از طریق نرم‌افزارها و لینک‌های معرفی شده توسط وزارت آموزش‌و پرورش کشور اقدام کنند و توجه داشته باشند که تبلیغاتی مانند فروش سوالات امتحانی، کذب بوده و هدفی به غیر از سودجویی در این تبلیغات وجود ندارد.  

وی افزایش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها را امری اجتناب ناپذیر دانست و از هم‌وطنان خواست: همواره هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا را مد نظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www. cyberpolice. ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند.  

کد خبر 518857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha