نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفت‌و گوی خود با قاضی دادگاهش درباره قانون جرم سیاسی در توییتر نوشت که متکی بودن بر معیار شخصی و ذهنی، مشکل اساسی قانون جرم سیاسی است.

محمود صادقی

به گزارش همشهری آنلاین، متن توییت‌های محمود صادقی به شرح زیر است:

طبق قانون مدنی قانون پانزده روز پس از انتشار در سراسر کشور لازم‌الاجرا است، مگر آنکه در خود قانون ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد؛ اجرای قانون جرم سیاسی منوط به بخشنامه نبود. ظاهراً تعلل ۴ساله مراجع قضایی، رئیس قوه قضائیه را برآن داشت تا برای اجرای قانون بخشنامه صادر کند.

در جلسه دادگاه به قاضی محترم گفتم به این اتهام ناروایی که علیه من مطرح شده باید طبق قانون جرم سیاسی رسیدگی شود. که گفته شد: بخشنامه اجرای قانون جرم سیاسی هنوز به ما ابلاغ نشده است!

مشکل اساسی قانون جرم سیاسی این است که متکی بر معیار شخصی و ذهنی است. همچنین دست قاضی را در تشخیص سیاسی بودن جرم باز گذاشته است.

کد خبر 518854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    1 0
    آقای صادقی ، میخواهند از شما یک مایه عبرت بسازند تا در آینده مایه ترس نمایندگان باشد حالا شما و 80 میلیون مردم هم بگویند که آقای صادقی را رها کنید گوش کسی بدهکار نیست . مطمئن باشید که شما را روانه زندان میکنند و دهها ساعت برنامه تلویزیونی در تقبیح شما و صدمه ای که به نظام زده اید خواهند ساخت.
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    جرم سیاسی را توضیح دهید اصلا معنی جرم سیاسی چیست ؟
    • یک شهروند IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
      0 0
      هرفرد یا جناح خاص فکری که با اون متظاهرین به اصطلاح چند آتشه اصولگراها مخالف باشه ب کسب مجرم سیاسی و ضدیت با انقلاب میخوره. در حالی که خیلی از همون به اصطلاح اصولگرایان که تنها تظاهر به دینداری میکنند خودش با اعمال وگفتارشان در عمل باعث سرخوردگی ملت و دور شدن نسل جوان امروز کشور از انقلاب و آرمانهای امام راحل شده اند. شما به دزدهای بزرگ و فراری ها نگاه کنید. اگر نه همه ولی اکثریت غریب به اتفاق یا از چهرهای شاخص اصولگرا و یا اطرافیانشان بودن. نه اینکه در جناح مخالف نبوده و نیست بله اونا هم فاسد دارند اما در ازای هر صدتا اصولگرای دروغین دزد و خائن به بیت المال و ملت چندتا هم از این بظاهر روشنفکران اصلاح طلب دیده میشه. (اگر کَسی خواست مخالف نظر من چیزی بگه با دلیل و اَسناد بگه تا منم همینجا حداقل 47 مورد از تخلفات بزرگ جناح اصولگر اها و 12 مورد از اصلاح طلب ها بگم)