بررسی‌ها و آزمایشات اولیه، اعتیاد «مهلا» را رد کرده است پدر بنیامین شاکی اصلی پرونده و علیه همسرش اعلام جرم کرده است.

کودک آزار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند،‌ سرپرستی «بنیامین» به‌ طور موقت به پدربزرگ و مادربزرگش واگذار شده. این ‏کودک دو و نیم ساله که تصاویر ضرب و شتم او از سوی مادرش در شبکه‌های اجتماعی ‏سروصدای زیادی به پا کرده، تا حکم دادگاه باید نزد خانواده پدری اش باشد. این تصمیم با ‏مشورت و نظر کارشناسان اورژانس اجتماعی مشهد گرفته شده. حال جسمی این پسر بچه هم ‏مساعد است و مشکل خاصی ندارد. بررسی‌ها و آزمایشات اولیه هم هرگونه اختلالات روحی ‏و روانی مادر و همچنین اعتیاد او را رد می‌کند. از سوی دیگر با گذشت یک روز از ‏دستگیری مادر کودک آزار، بازپرس پرونده جزئیات جدیدی از آنچه بین «مهلا» و بنیامین ‏گذشته است را افشا کرد.

به گفته این مقام قضائی در این پرونده دلخراش رد پای مرد غریبه ‏ای دیده می‌شود که به زور و تهدید از این زن می‌خواسته فرزندش را کتک بزند. این ‏مرد جوان خارج از کشور زندگی می‌کند. پدر این کودک هم که ظاهرا همزمان با انتشار کلیپ‏ ها در اینستاگرام متوجه ماجرا شده، از همسرش شکایت کرده. وثیقه تعیین شده از سوی ‏دادسرا هم به قدری سنگین بوده که مهلا عملا چاره‌ای جز بازداشت موقت و به زندان ‏رفتن نداشته. مسئولان قضائی می‌گویند هنوز اظهارنظر قطعی درباره این حادثه زود است و نیاز است تحقیقات بیشتری انجام شود. اما رمز و راز این ‏پرونده و دلایل هرچه که باشد، واقعیت این است که کودکی بی‌دفاع قربانی خشونت مادر بی‌‏رحمی شده و بدتر از آن تصاویر این رفتار غیرانسانی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‎.‎
این پرونده دلخراش از انتشار یک فیلم کوتاه در اینستاگرام شروع شد. مادری با قساوت هرچه ‏تمام‌تر کودک خردسالش را به باد کتک گرفته بود و همزمان با سوءاستفاده از واکنش ‏مخاطبان از آنها می‌خواست اگر خواهان توقف این ضرب و شتم هستند به حساب بانکی‌اش ‏پول واریز کنند. این اقدام عجیب خیلی زود با واکنش‌های زیادی همراه شد. حجم بالای کامنت‌‏ها در پیچ این زن باعث شد پلیس فتا خیلی زود وارد عمل شود. مأموران پلیس پس از ‏اخذ مجوز قضائی مهلا را بازداشت کردند. آن طور که مسئولان انتظامی می‌گویند مهلا در ‏بازجویی‌های ابتدایی مدعی شده تحت ‌تأثیر و فشار روانی مردی که با او در ‏فضای سایبری آشنا شده، قرار گرفته است و آن مرد غریبه از او خواسته  با ارسال ‏تصاویری از فرزند خردسالش او را در افزایش فالوورها کمک کند تا از این طریق بتوانند ‏آمار بازدیدکنندگان و دنبال‌شوندگان را در اینستاگرام  افزایش دهند.

به گفته سرهنگ جواد ‏جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان‌ رضوی، این زن در ادامه اظهارات ضد و نقیض خود ادعا ‏کرده صفحه شخصی‌اش از سوی همان مرد غریبه هک شده و زن جوان هم برای اینکه ‏تصاویرش جایی منتشر نشود تن به خواسته وحشتناک آن مرد داده و از شکنجه کودکش فیلم ‏گرفته و برای او ارسال کرده است‎. اما صحبت‌های بازپرس جزئیات بیشتری از این حادثه را برملا کرد. مهدی غلامی، رئیس ‏شعبه ۷۷۲ دادسرای فضای مجازی به‌طور ویژه پیگیری این پرونده را در دست دارد. ‏این مقام قضائی درباره نقش مرد غریبه در این پرونده می‌گوید این مادر با پسری به نام نوید ‏ارتباط دوستی داشته است. نوید خودش را ایرانی مقیم فرانسه معرفی کرده و به این زن وعده ‏داده در ازای جدا شدن از همسرش برای او اقامت فرانسه و کار در این کشور را فراهم می‌‏کند و درنهایت هم در همین کشور با هم ازدواج می‌کنند.

ظاهرا در خلال یکی از تماس‌های ‏تصویری نوید و مهلا، بنیامین وارد کادر دوربین می‌شود و شیطنت بچگی انجام می‌دهد. ‏همین هم بهانه‌ای می‌شود برای شروع شکنجه‌های این پسرک بی‌گناه. به گفته این مقام ‏قضائی، نوید مادر این کودک را تهدید به انتشار عکس‌های مستهجنش می‌کند و از او می‌خواهد فیلم ‌‏هایی از ضرب و شتم کودکش را ارسال ‌کند. ظاهرا درخواست‌های بی‌رحمانه این مرد ‏به همین جا هم ختم نمی‌شود و او در اقدامی عجیب‌تر از مهلا می‌خواهد تا با قاشق داغ تن ‏این کودک را هم بسوزاند. اما وقتی مهلا، مقاومت می‌کند نوید به ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام، ‏تصاویر شخصی مهلا و عکس و فیلم‌های ضرب و شتم او را منتشر می‌کند.

مهلا در جلسه ‏نخست بازپرسی ضمن اقرار به ضرب و شتم فرزندش بارها ابراز پشیمانی کرده و از ‏بازپرس پرونده خواسته تا نوید را دستگیر کنند.‏‎ ‎حالا با گذشت چند روز از لحظات سخت و دلخراشی که بنیامین تجربه کرده، این کودک به ‏طور موقت به خانه پدربزرگ و مادربزرگش فرستاده شده و آن طور که غلامحسین حقدادی ‏معاونت اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی می‌گوید قرار است این کودک تا حکم قطعی ‏دادگاه همانجا باشد. او در توضیح بیشتر به «شهروند» می‌گوید: «با معاینات و بررسی‌های ‏انجام شده از سوی همکاران ما مشخص شد که این کودک مشکل حادی ندارد. اما به دلیل ‏خطرات احتمالی فعلا به خانه پدربزرگش فرستاده شده تا جزئیات این پرونده روشن شود.» ‏آن طور که حقدادی می‌گوید پدر و مادر بنیامین باهم اختلاف دارند اما از هم جدا نشدند.

مادر ‏سابقه بیماری روحی و روانی ندارد و در آزمایشات اولیه هم نشانی از اعتیاد یا مصرف مواد ‏مخدر و محرک دیده نشده. ظاهرا پدر این کودک هم مثل عموم شهروندان از طریق فضای ‏مجازی در جریان اتفاقات شومی قرار گرفته که بر فرزندش گذشته و از موضوع در شوک ‏است:  «پدر این کودک به شدت ناراحت و عصبی است. از همسرش هم شکایت کرده. با ‏بررسی‌های انجام شده مشخص شد که خانواده پدری این کودک توان مالی و عاطفی مناسبی ‏برای حمایت از او دارند و به همین دلیل این کودک در اختیار آنها قرار گرفت.» حقدادی ‏در پاسخ به این پرسش که بهزیستی به‌عنوان یکی از شاکیان به این پرونده ورود می‌کند هم ‏گفت:  «به دلیل اقدام به موقع قضائی و البته شکایت پدر، ما فقط پیگیر این پرونده هستیم، البته ‏اگر جایی برای بنیامین احساس خطر کنیم قطعا ورود می‌کنیم.»‏

کد خبر 518750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    6 0
    قبل از نشر خبر فکر کنید یک عوضی در اینستاگرام از یک عوضی چیزی خاسته باید انجام می داد؟ یعنی روصفحه اینستاگرام تو پیجتون بیاد برو خودت را بکش یا پولهایت را به حسابم بریز باید انجام بدی. مادر را بی گناه جلوه ندید که از گناه خود مادر بدتر است
  • نیکنام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    5 0
    آیا پلیس فتا در این زمینه که دستور از خارج از کشور به ایشان داده می شده اقدامی کرده است؟
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    4 0
    الان مشکلی ندارد مشکلات روحی بعدا هویدا می شود که جامعه را هم درگیر می کند