رئیس شورای شهر تهران گفت: ۲۹۰۰ هکتار فضای نظامی در شهر وجود دارد که می‌توان برای آن فکری کرد و تلاش کرد تا این پادگان‌ها از شهر خارج شوند و به عرصه‌های عمومی شهر اختصاص پیدا کند.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران،  در مراسم بهره برداری از پادگان ۰۶ ارتش به عنوان بوستان ارتش گفت: این کارها باعث افزایش رضایتمندی مردم می‌شود.
وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید تهران با فرض بر این که ۶۰۰ کیلومتر مربع است ۵ درصد به پادگان‌های شهری اختصاص دارد. البته بر اساس قوانین موجود قرار است این پادگان‌ها در اختیار مردم قرار گیرد و نیروهای نظامی از شهر خارج شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: برای این امر موانع زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها بحث جا به جایی است، زیرا باید مکان‌های جدید ساخته شود. هاشمی گفت: البته امروز روش جدیدی به دست آورده ایم که ماحصل آن را می‌بینیم و از این پس می‌توان با همین مدل پادگان ۰۶ اقدامات مشابهی انجام دهیم.

وی ادامه داد: ۲۹۰۰ هکتار فضای نظامی در شهر وجود دارد که می‌توان برای آن فکری کرد و تلاش کرد تا این پادگان‌ها از شهر خارج شوند و به عرصه‌های عمومی شهر اختصاص پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: بحث شهر تهران و اولویت‌های آن باید مدنظر شهرداری تهران قرار گیرد که در یک سال اخیر هم در شورای شهر تهران به آن توجه ویژه‌ای شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در بودجه سالیانه هم برای این اولویت‌ها بودجه مشخص در نظر گرفته شده است و امیدواریم مدیریت شهری بتواند به آن‌ها عمل کند.

وی گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های تهران بحث حمل و نقل عمومی است که باید با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی این اولویت مردم تهران به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موضوع بعدی بحث پسماند و معماری شهری است که باید تلاش شود تا با کاهش تولید پسماند و توجه ویژه به ساخت و سازهای شهری این دو اولویت هم به سرانجام برسد.

هاشمی گفت: ساختار شهرداری هم باید اصلاح شود و باید طوری آماده کار شود که هم از تعداد آن‌ها کاسته شود و هم بر کارایی آن افزوده شود و باید در یک سال آینده ثمره‌های آن را ببینیم.
پوی ادامه داد: نباید گفت، چون به طول دوره ما نمی‌رسد کاری نکنیم بلکه باید حتی در روز آخر مسئولیت هم اگر نیاز است کاری را شروع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: باز هم از ارتش جمهوری اسلامی کمال تشکر را دارم که به این مهم رضایت دادند.

  •  نقش موثر کمیسیون‌های ماده ۵ در انتقال پادگان‌ها 

محمد اسلامی، وزیر راه در مراسم تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان ارتش، گفت: امروز این عرصه‌ای که به موجب قانون در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تأثیربسیار زیادی دارد. وی ادامه داد: صحبت‌ها و مذاکره‌ها در خصوص این پروژه ۱۰ سالی مسکوت مانده بود و اگر همان سختی مذاکرات گذشته هنوز پا برجا بود شاید امروز به این موفقیت دست پیدا نمی‌کردیم. وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال پادگان ۰۶ یک الگوی بسیار ارزشمند برای کل کشور خواهد شد و می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی مردم منجر شود.

اسلامی ادامه داد: در این حوزه باید به نقش موثر کمیسیون‌های ماده ۵ اشاره کنم که امروز اگر این نقش سازنده نبود باید شاهد ساخت و ساز دو میلیون متر مربعی در این مکان بودیم. وی افزود: برخلاف ادعای یکی از اعضای شورای شهر تهران هیچ وقت پرونده این پادگان به شورای عالی شهرسازی نیامده بود و این موضوع ساخت ۱۰۶ میلیون متری براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی صحت ندارد.

وزیر راه ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فرمانده معظم کل قوا در این موفقیت نقش اصلی را ایفا کردند و باید از ایشان به صورت ویژه تشکر کنیم.

اسلامی گفت: امیدوارم امیر موسوی همچنان با وزارت راه و شهرسازی و مدیریت شهری در کل کشور همکاری داشته باشند تا بتوانیم سایر پادگان‌های شهری کشور را هم از شهرها خارج کنیم.

  •  آغاز عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش 

عملیات احداث بوستان بزرگ ارتش، تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری (بوستانی درمحدوه شمال شرق پایتخت) باحضور امیرسرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش و فیروزحناچی شهردارتهران آغاز شد. 
این بوستان تاپایان سال آماده بهره برداری برای شهروندان پایتخت می‌شود.

دراین مراسم امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی، مهدی هاشمی رییس شورای شهر و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند.

کد خبر 518679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha