رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در استان نواخته شده است.  

کروناویروس - ویروس کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، در شورای اداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در بحث مبارزه با ویروس کرونا بحث ایجاد محدودیت و خودمراقبتی در دستور کار قرار گرفت، با توجه به مسائل اقتصادی موجود در کشور امکان تمدید محدودیت‌ها مقدور نبود، بنابراین باید محدویت‌ها نظام‌مند باشد.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: رفتار ویروس کرونا ناشناخته است و نمی‌توان به طور دقیق پیش‌بینی کرد که رفتار این ویروس در آینده چگونه خواهد بود.  

وی در ادامه گفت: زنگ خطر شیوع ویروس کرونا در استان در چند روز گذشته نواخته شده است، اما تعداد مرگ و میر و بیماران بستری کاهش داشته است، اما ناقلان بدون علامت و بیماران سرپایی هم‌چنان یکی از تهدیدات در خصوص این ویروس هستند.  

شیرانی خاطرنشان کرد: مردم از محدودیت‌ها و خودمراقبتی خسته شده‌اند، علت اصلی افزایش آمار مبتلایان در چهارمحال و بختیاری شرکت افراد در مراسمات شادی و ترحیم است، باید شیوه‌های هشدار در مورد این ویروس تغییر کند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: نگرانی ما از افزایش آمار در روزهای اخیر افزایش تعداد موارد مرگ و میر به وسیله ناقلان مبتلا به ویروس کرونا به صورت سرپایی است، متأسفانه در یک مجلس عروسی در شهرستان اردل حدود ۱۵ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند.  

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بهداشت و درمان با اشخاصی که با برگزاری مراسمات سلامت مردم را به خطر می‌اندازند از طریق دستگاه قضایی برخورد می‌کند.  نیاز است اعمال محدودیت‌ها در تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌ها ادامه پیدا کند.  

کد خبر 518662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha