مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: چهار مرکز خرید تضمینی گندم و بذر در شهرگیلانغرب و دهستان‌های دیره و حومه از توابع این شهرستان فعال شده که بهای محصول را در کمترین بازه زمانی ممکن به کشاورزان پرداخت می‌کند.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید حیدرپور شنبه هفدهم خرداد افزود: تاکنون ۲۴ هزار تن گندم از سطح ۱۰هزار هکتار از مزارع گرمسیری شهرستان گیلانغرب استان کرمانشاه برداشت‌شده و کار برداشت از سطح پنج هزار هکتار اراضی باقیمانده گرمسیری نیز تا پایان خرداد ماه ۹۹ به اتمام می‌رسد.

وی اظهار کرد: باوجود خسارت وارده به مزارع دیم برخی از نقاط شهرستان گیلانغرب به علت خشکسالی، به لحاظ وضعیت مطلوب مزارع آبی پیش‌بینی می‌شود مقدار۴۵ هزارتن پیش‌بینی‌شده محقق شود.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: برداشت گندم در مناطق سردسیر این شهرستان در سطح ۹هزار هکتار از اول تیرماه ۹۹ آغاز می‌شود که در این خصوص  ۲مرکز خرید در شهر سرمست  و دهستان حیدریه درنظر گرفته شده است.

حیدرپور، سطح زیرکشت محصول جو را پنج هزار هکتار و کلزا ۷۰ هکتار اعلام کرد.

او اضافه کرد: تعداد ۹۵ دستگاه کمباین بومی و غیربومی کار برداشت گندم از مزارع این شهرستان را برعهده دارند تا در امر برداشت مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود و با توجه به شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا کنترل نظارتی در تمامی مبادی خروجی شهرستان به منظور جلوگیری از هرگونه قاچاق گندم توسط دلالان و سودجویان نیز انجام می‌شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه بیش از ۱۲۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

کد خبر 518599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha