مطالعات محققان چینی نشان می‌دهد احتمال مرگ ناشی از ویروس کرونا در بیمارانی که فشار خون دارند ۲ برابر بیشتر از بیمارانی است که به این عارضه مبتلا نیستند.

کنترل فشار خون

به گزارش همشهری آنلاین،‏ ایرنا به نقل از ساینس‌دیلی نوشت: این مطالعه با بررسی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ بیمار نشان می‌دهد فشار خون بالا شرایط را برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا بسیار پیچیده می‌کند. احتمال مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا در بیماران مبتلا به فشار خون بالا ۲ برابر بیشتر از بیمارانی است که فشار خون ندارند.

این مطالعه نشان می‌دهد این آمار در بیماران مبتلا به فشار خونی که هیچ داروی کنترل‌کننده فشار خونی دریافت نمی‌کنند نیز به مراتب بیشتر است.

احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونایی که فشار خون دارند ۴ درصد و این احتمال در بیمارانی که فشار خون ندارند یک درصد است.

براساس این مطالعه‏، احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونا که فشار خون دارند و داروی فشار مصرف نمی‌کنند ۸ درصد و این آمار در بیمارانی که فشار خون دارند ولی داروی فشار مصرف می‌کنند ۳ درصد است.

این مطالعه به افراد مبتلا به فشار خون هشدار می‌دهد بیش از سایرین مراقبت‌های لازم را در زمینه ویروس جدید کرونا رعایت کنند.

براساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، حدود ۱.۱۳ میلیارد نفر در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند و این عارضه عامل اصلی مرگ زودرس در سراسر جهان است.

کد خبر 518588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha