شهردار رنگین‌پوست واشنگتن دی‌سی در یک رویارویی آشکار با دانلد ترامپ میدان و خیابان روبه‌روی کاخ سفید را «جان سیاهان مهم است» نامگذاری و روز جمعه از نشان آن رونمایی کرد.

شهردار واشنگتن

به گزارش همشهری آنلاین از واشنگتن پست، خانم موریل باوزر که بر سر کنترل خیابان‌های پایتخت با رئیس جمهوری آمریکا سر جنگ دارد، دستور داد علاوه بر گذاشتن تابلوی Black Lives Matter Plaza در خیابان روبه‌روی کاخ سفید، شعار اصلی معترضان به قتل جورج فلوید را هم با حروف بزرگ زردرنگ کف خیابان بنویسند تا اگر ترامپ این بار خواست برای عکس گرفتن با کتاب مقدس از کاخ سفید خارج شود، از روی این حرف و واژه‌ها بگذرد.

به این ترتیب، شهردار واشنگتن بار دیگر نشان داد با استفاده از نیروهای نظامی و ارتش در خیابان‌های پایتخت مخالف است؛ دیدگاهی درست در تقابل و تعارض با رئیس جمهوری جنجالی آمریکا که رفتار و سخنانش به تنش‌های نژادی در ایالات متحده دامن زده و با مخالفت جدی مقام‌های ارشد ارتش و فرماندهان پیشین پنتاگون هم مواجه شده است. در حال حاضر، اوضاع در واشنگتن آرام است و مردم اقدام خانم باوزر را پسندیده‌اند.

کارگران شهرداری واشنگتن روز جمعه پرچم آمریکا را هم در انتهای شعار جان سیاهان مهم است روی زمین نقاشی کردند؛ درست روبه‌روی کلیسای سنت جان و جایی که هفته گذشته نیروهای نظامی به دستور ترامپ مردم را با خشونت پراکندند تا رئیس جمهوری آمریکا بتواند با کتاب مقدس برابر دوربین رسانه‌ها و خبرنگاران عکس بگیرد. هر چند کمی بعد اعلام شد ویلیام بار، دادستان کل ایالات متحده دستور سرکوب کردن مردم را صادر کرده است نه ترامپ.

کد خبر 518552

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha