مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

ملخ‌های صحرایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهدی یوسفی شنبه ۱۷ خرداد اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی به‌صورت بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر حدود ۵۷ کشور مورد تهاجم ملخ صحرایی قرار گرفته‌اند.

وی گفت: در سال ۹۹ اولین مورد آلودگی به ملخ صحرایی در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه شناسایی شد و هم‌اکنون چهار شهرستان زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ‌های صحرایی هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی بیان داشت: شهرستان نهبندان با ۱۷ هزار و ۲۸۳ هکتار دارای بیشترین سطح آلودگی ملخ‌های صحرایی است.

یوسفی به سطح آلودگی دیگر شهرستان‌های درگیر پرداخت و عنوان کرد: در شهرستان سربیشه یک هزار و ۸۷۰ هکتار، شهرستان زیرکوه یک هزار و ۱۱۰ هکتار و در شهرستان درمیان نیز ۲۷ هکتار به این آفت آلوده شده است.

وی با اعلام این‌که تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در ۲۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی در استان خراسان‌جنوبی انجام شده، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا ۲۵ هزار هکتار مبارزه با این آفت را در استان داشته باشیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از پایش ۲۵۰ هزار هکتار از مراتع استان به‌منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی خبر داد و گفت: شبکه‌های مراقبت و گروه‌های دیده‌بانی در مناطق مختلف استان مشغول پایش و رصد شرایط از نظر وجود ملخ‌های صحرایی هستند.

یوسفی مطرح کرد: ۲۰ میلیارد تومان برای مبارزه با هجوم ملخ صحرایی از سوی سازمان مدیریت بحران کشور تصویب شد و این اعتبار با توجه به سطح آلوده هر استان توزیع خواهد شد که با توجه به پیگیری‌های انجام شده اعتبار خوبی برای خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که خراسان‌جنوبی تا سه سال دیگر برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی درگیر خواهد بود، مطرح کرد: ۳۲ میلیارد تومان منابع برای پایش و تجهیز ناوگان مقابله با ملخ صحرایی نیاز است که این نیاز به سازمان حفظ نباتات کشور منتقل و درخواست امکانات و تجهیزات لازم شده است.

کد خبر 518533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha