چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

الان دو سه سالی از اکران نشدن فیلم «نسل جادویی» ساخته ایرج کریمی می‌گذرد.

دیگر داشتیم باور می‌کردیم که این فیلم جادو شده، چون با وجود داشتن مولفه‌های مناسب، از جمله وجود هدیه تهرانی به عنوان بازیگر و مضمون جذاب و جسورانه‌اش بعید بود که تا این اندازه پشت در اکران بماند و سینمادارها حاضر به عقد قرار‌داد با آن نباشند؛ نکته‌ای که جهانگیر کوثری پیش از این با تاکید بر آن گفته بود: «همه سینماها به دنبال اکران فیلم‌های تجاری هستند. وقتی یک سینمادار می‌بیند با اکران یک فیلم تجاری چندین برابر درآمد دارد،  چرا باید فیلم فرهنگی اکران کند و کلی هم ضرر بدهد؟ ما مدت‌هاست تلاش می‌کنیم  نسل جادویی را اکران کنیم اما وقتی ضوابط موجود برای اکران فیلم‌هایی چون نسل جادویی روشن نیست، ما هم تکلیف خودمان را نمی‌دانیم.»

همه این حرف و حدیث‌ها باعث شد تا با خود ایرج کریمی هم‌صحبت شویم و ببینیم که سرانجام نسل جادویی  اکران می‌شود یا خیر؟ «آدمی با امید زنده است و ما همچنان امیدواریم که نسل جادویی اکران شود  به هر حال شرایط به گونه‌ای است که نمی‌توان به شکل قاطع راجع به موضوعی صحبت کرد، اما در حال حاضر با توجه به صحبت‌هایی که با آقای کوثری داشته‌ایم به جمع‌بندی رسیده‌ایم تا با عقد قرارداد با یک پخش‌کننده معتبر شرایط اکران فیلم در ماه‌های آینده را مهیا کنیم.»

کریمی در حالی از عقد قرارداد برای پخش این فیلم می‌گوید که پیش از این اعلام شده بود نسل جادویی قرار است توسط شرکت باران فیلم پخش شود.  او در این باره می‌گوید: «اصلا چنین موضوعی وجود ندارد و قراردادی برای پخش این فیلم با هیچ پخش‌کننده‌ای منعقد نشده است.»

اما سئوالی که می‌ماند دلیل توقف چند ساله نسل جادویی پشت در اکران است که کریمی در پاسخ به آن وجود هرگونه مشکل محتوایی را در این رابطه بی‌تاثیر می‌داند «یکسری اختلافات داخلی بین تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شد که خوشبختانه هفته گذشته جلسه‌ای مشترک برگزار و اختلافات حل شد.»
ایرج کریمی، فیلم نسل جادویی را در سال 1385 جلوی دوربین برد. فیلمی که به گفته او داستان خاصی ندارد و حتی در قیاس با سه اثر قبلی‌اش یعنی «از کنار هم می‌گذریم»، «چند تار مو» ‌و «باغ‌های کندلوس» بی‌داستان‌تر است، اما حرف‌های تازه‌ای برای نسل جوان دارد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: نسل جادویی از جوانان امروز می‌گوید. از استعدادها، خلاقیت‌ها و زمینه‌های زندگی، عشق، جسارت و شادابی. نسل جادویی حدیث جوانانی است که آینده را می‌سازند. در این فیلم علاوه بر تهرانی، رامبد جوان، باران کوثری، کورش تهامی، نگار جواهریان، شاهرخ فروتنیان و احمد حامد نیز بازی دارند.ایرج کریمی پس از صحبت‌هایش درباره نسل جادویی می گوید که در حال حاضر هیچگونه فعالیت سینمایی و تلویزیونی ندارد و ساخت فیلم تلویزیونی «به امید دیدار» هم که قرار بود به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه در شبکه 4 بسازد را منتفی می داند. ایرج کریمی علاوه بر نسل جادویی تله فیلم «روابط» با بازی محمدرضا فروتن را هم آماده پخش دارد .

از این تله فیلم قرار بود نسخه‌ای سینمایی برای اکران در سینماها آماده شود، کریمی از سرنوشت آن ابراز بی اطلاعی کرد. او پیش از این اعلام کرده بود احتمال تبدیل «روابط» به نسخه سینمایی به دلیل حضور ستاره‌ای چون محمدرضا فروتن وجود دارد. این فیلم به تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی در شبکه اول سیما تولید شده است.

همشهری امارات
24 اردیبهشت 87

کد خبر 51839

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز