مسئول روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: با توجه به بازگشایی باشگاه‌های ورزشی این استان فقط باشگاه‌های ورزشی که مجوز از وزارت ورزش دارند، می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا فعالیت خود را آغاز کنند.

باشگاه ورزشی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، احسان حاجی‌نجف افزود: باشگاه‌های بدنسازی خوزستان و سالن‌های ورزشی طبق پروتکل‌های بهداشتی از شنبه ۱۷ خرداد و با مجوز اداره کل ورزش و جوانان استان، می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.

وی درخصوص چگونگی بازگشایی باشگاه‌های ورزشی اظهارکرد: طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد فعال‌سازی باشگاه‌های بدنسازی و سالن‌های ورزشی، تمامی باشگاه‌ها ابتدا باید مشخصات خود را در سامانه سلامت وزارت بهداشت و درمان ثبت کرده باشند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد:  انجام تست "پی‌سی‌آر" برای مسئولان و دست‌اندرکاران باشگاه از جمله مربیان، اخذ فرم غربالگری سلامت و تکمیل آن برای ورزشکاران و تکمیل فرم تاییدیه غربالگری باشگاه مخصوص فدراسیون پزشکی ورزشی و رعایت استانداردهای مربوطه جزو مراحل تعیین شده برای بازگشایی باشگاه‌هاست.

وی پذیرش ورزشکاران مشکوک و بیمار را در همه اماکن ورزشی ممنوع اعلام کرد و افزود: رعایت ساعت کاری و نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی باید در دستور کار باشگاه‌داران قرار گیرد.

حاجی‌نجف گفت: باشگاه‌هایی که بدون رعایت مراحل فوق اقدام به افتتاح باشگاه نمایند و زمینه شیوع بیماری را مهیا سازند، ضمن معرفی به مراجع قضایی، نسبت به لغو پروانه فعالیت آنها اقدام خواهد شد.

وی از فعالیت بازرسان این اداره‌کل برای رصد عملکرد و انطباق فعالیت باشگاه‌های ورزشی با دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: به طور قطع از فعالیت باشگاه‌های غیرمجاز و بدون مجوز جلوگیری به عمل می‌آید.

بنا به اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا قرمز است.

کد خبر 518335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha