شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
۰ نفر

امروز شنبه ۱۷ خرداد با گذر سامانه ناپایدار جوی در غالب مناطق استان به‌ویژه نیمه‌شمالی شاهد افزایش ابرناکی، کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما، وزش تندباد موقتی، رخداد مه و رگبار باران یا رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه خواهیم بود.  

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، با توجه به تداوم استقرار پرارتفاع جنب حاره‌ای بر روی فلات ایران روز گذشته جمعه ۱۶ خرداد جوی پایدار در استان اردبیل حاکم بوده و آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد بود.  

تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با گذر سامانه ناپایدار جوی در غالب مناطق استان به‌ویژه نیمه شمالی و مناطق غربی شاهد افزایش ابرناکی، کاهش نسبی دما، وزش تندباد موقتی، رخداد مه و رگبار باران یا رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه خواهیم بود.  

با توجه به کاهش دمای هوا بین ۴ تا ۷ درجه، احتمال اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد، توصیه می‌شود هموطنان از برپایی چادر کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری  کرده و از صعود به قله سبلان اجتناب کنند.  

این سامانه بارشی از عصر روز یکشنبه ۱۸ خرداد تضعیف شده ولی همچنان در برخی از نواحی استان احتمال رخداد رگبار باران یا رعد و برق وجود خواهد داشت.  

مجدداً طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق استان حاکم خواهد شد.  

کد خبر 518327

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha