مدیران توییتر ویدئوی کارزار تبلیغاتی دانلد ترامپ را که رئیس جمهوری آمریکا و هفت هزار کاربر دیگر برای ادای احترام به جورج فلوید بازنشر کرده بودند، به دلیل نقض قوانین مربوط به حق مولف (کپی‌رایت) غیر فعال کردند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ و پسرش دانلد جونیر از جمله چهره‌های سرشناس بودند که ویدئوی مربوط به ادای احترام به شهروند سیاهپوست مینیاپلیس را بازنشر کرده بودند. کارزار تبلیغاتی رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به غیر فعال شدن گزینه بازنشر این ویدئو توییتر و مدیر آن جک دورسی را به سانسور پیام وحدت‌بخش ترامپ متهم کرد و از هواداران ترامپ خواست در حساب‌های کاربری خود در یوتیوب این ویدئو را بازنشر کنند.

این ویدئویی تبلیغاتی تقریبا چهار دقیقه‌ای روز چهارشنبه منتشر شد و تصاویر معترضان آرام را روی سخنان ترامپ درباره «تراژدی سنگین» نشان می‌دهد. اندکی بعد بحث هشدار درباره خشونت‌های «گروه‌های چپگرای رادیکال» به میان می‌آید و صحنه‌هایی از آشوب و غارتگری به تصویر کشیده می‌شود. مدیران توییتر درباره اقدام خود اعلام کردند که دست‌کم مالک یکی از ویدئوهای کوتاه این کلیپ تبلیغاتی از استفاده بدون اجازه از این ویدئو شکایت کرده است.

از زمان قرار دادن دو نشان هشدار درباره لزوم راستی‌آزمایی درباره توییت‌های ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شمشیر را برای توییتر و مالکان آن از رو بسته است. هفته گذشته هم توییتر یک توییت ترامپ را که درباره برخورد سخت و خشن با معترضان و استفاده از نیروی نظامی نوشته بود، به دلیل تقدیس خشونت پنهان کرد.

این نخستین بار نیست که شبکه اجتماعی توییتر به بهانه شکستن قوانین کپی‌رایت از توییت‌های ترامپ ایراد می‌گیرد. سال ۲۰۱۹ رئیس جمهوری آمریکا یک ویدئو در صفحه خود قرار داده بود که به دلیل شکایت گروه راک نیکل‌بک، این ویدئو حذف شد.

کد خبر 518251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha