پلیس آمریکا تصویر چهار افسر متهم به قتل در پرونده مرگ جنجالی جورج فلوید، شهروند سیاهپوست اهل مینیاپلیس را برای نخستین بار منتشر کرد.

افسران پليس متهم در پرونده قتل جورج فلويد

به گزارش همشهری آنلاین، درک چووین که گفته می‌شود پیش‌تر هم بارها سیاهپوستان را به مرگ تهدید کرده بود، متهم اصلی این پرونده است و دادستان مینه‌سوتا اتهام او را به قتل درجه دو ارتقا داده است. سه افسر دیگر هم که در هشت دقیقه فشار زانوهای چووین بر گردن فلوید صحنه را تماشا می‌کردند، بازداشت و به مشارکت در قتل متهم شده‌اند.

انتظار می‌رود روند رسیدگی قضایی به پرونده قتل جورج فلوید در آینده نزدیک آغاز شود و یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ معاصر آمریکا باشد. مقام‌های پلیس مینیاپلیس بلافاصله پس از انتشار خبر مرگ فلوید، هر چهار افسر را از کار برکنار و با شدت گرفتن اعتراض‌ها و آشوب‌ها، چند روز بعد از مرگ افسران متهم را بازداشت کردند.

این نخستین بار است که تصویر چهار افسر پلیس آمریکا با لباس نارنجی زندانی‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود. گفته می‌شود با توجه به اهمیت پرونده، سلول چووین به دوربین هشدار خودکشی مجهز شده است. هر چهار افسر پلیس مینیاپلیس تحت تدابیر شدید امنیتی در زندان رمزی کانتی نگهداری می‌شوند.

اگر اتهام قاتلان فلوید در دادگاه ثابت شود، به احتمال فراوان هر کدام به ۲۵ تا ۴۰ سال زندان محکوم می‌شوند. چووین پیش‌تر هم درگیر پرونده‌های قضایی در پلیس آمریکا بوده و ممکن است همین کار او را بدتر کند. تو تائو، تامس لین و جی الکساندر کیونگ دیگر متهمان پرونده قتل فلوید هستند.

کد خبر 517942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    چه قيافه هاي برزخي دارند
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    2 0
    باید مردم قصاصشون میکردن چند بار اینکار بکنند دیگه تکرار نمیشد