خانواده جورج فلوید با انتشار متن کامل گزارش کالبدشکافی او موافقت کردند تا مشخص شود این شهروند سیاهپوست اهل مینیاپلیس با وجود مبتلا بودن به ویروس کرونا، به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داده است.

جورج فلويد

به گزارش همشهری آنلاین از ای‌بی‌سی‌نیوز، فلوید ۴۶ ساله دوشنبه هفته گذشته زیر زانوهای افسر پلیس مینیاپلیس کشته شد. پاسخ آزمایش کرونای این شهروند ۴۶ ساله و پدر دو فرزند نشان می‌دهد او روز ۱۳ آوریل به کووید-۱۹ مبتلا شده بود. با این حال، در زمان درگیر شدن با پلیس نشانه‌های ابتلا به کرونا نداشت و دلیل اصلی مرگ او، ایست قلبی ناشی از خفگی بوده است.

پیش‌تر نتیجه یک کالبدشکافی مستقل هم علت مرگ فلوید را خفگی و ایست قلبی تشخیص داده بود و حالا با انتشار گزارش رسمی کالبدشکافی، تردیدی نمانده است که مرگ این شهروند سیاهپوست نوعی «قتل» و «آدمکشی» است. مقام‌های قضایی ایالات متحده برای هر چهار افسر حاضر در صحنه بازداشت فلوید قرار صادر کرده‌اند و گفته می‌شود اتهام درک چووین هم از قتل درجه سوم به قتل درجه دوم تغییر کرده است.

هر چند آزمایش‌ها نشان می‌دهد در خون فلوید فتانیل و متامفتامین وجود داشت اما آنچه مرگ او را رقم زد، هشت دقیقه ماندن زیر فشار زانوی افسر پلیس مینیاپلیس بود. ضمن اینکه جورج فلوید سابقه بیماری هم قلبی هم در پرونده پزشکی خود داشته است. با این حال، به نظر نمی‌رسد هیچ‌کدام از عوامل جانبی از جمله کرونا، بیماری قلبی یا استفاده از داروها و مواد مخدر نقش اصلی را در مرگ او ایفا کرده باشند. هر دو ریه فلوید در زمان مرگ سالم بوده‌اند.

کد خبر 517941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    3 0
    نگفتن خودش مرده ؟