فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از وقوع دو آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت این سازمان طی خرداد امسال خبر داد و گفت: ریشه بیشتر وقوع این آتش‌سوزی‌ها انسانی است.

آتش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر،  حسن قاضی نژاد گفت: متأسفانه هشت هزار مترمربع ا مناطق شکارممنوع خنار در آتش سوخت که با حضور به وقوع نیروها از سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شد.

وی بیان کرد: طبیعت گردان با روشن کردن آتش در منطقه حفاظت‌شده پرور باعث سوختن کامل یک درخت اورس شدند که با حضور به‌موقع نیروها از بروز یک فاجعه جلوگیری به عمل آمد، در فصل گرم و خشک‌سال قرار داریم که با توجه به خشک شدن علف‌های بهاری انداختن شیشه یا پلاستیک در طبیعت می‌تواند عملکردی نظیر ذره‌بین به این اشیا دهد و فاجعه و بحران جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد لذا از شهروندان تقاضا می‌شود که مسئولانه به طبیعت سفر کنند.

وقوع ۲۵ تخلف محیط‌زیستی در فروردین

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: فروردین امسال ۲۵ تخلف، ۱۷۶ قطعه ادوات شکار و صید و سه قبضه سلاح قاچاق و هفت قبضه سلاح مجاز در کل استان کشف‌شده است، در این مدت یک مورد ساخت غیرمجاز آغل نیز گزارش و به این پرونده رسیدگی شده است.

قاضی نژاد ابراز داشت: فروردین امسال پنج رأس انواع پستاندار شامل سه قوچ، یک میش و یک کل از متخلفان کشف شد، در این مدت ۲۵ شکارچی نیز دستگیر شدند و همچنین هفت مورد شروع به شکار نیز گزارش شد که به این متخلفان نیز رسیدگی شده است.

وی تصریح کرد: اردیبهشت امسال یک مورد زنده گیری عقاب طلایی گزارش شد، در این ماه نیز شکار پستانداران زیاد و هفت قوچ و یک رأس کل شکار و ۲۳ متخلف شکارچی دستگیر شدند.

افزایش شکار و صید

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: ۹ مورد شروع به شکار و دو سلاح غیرمجاز طی اردیبهشت‌ماه کشف شد، در این بازه زمانی ۱۷ پرونده تخلف تشکیل و ۴۶۵ نوع ادوات صید و شکار نیز از متخلفان کشف. ضبط‌شده است.

قاضی نژاد در پاسخ به این پرسش که مقایسه دو ماه فرودین و اردیبهشت امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل چه طور بود، تصریح کرد: به‌جرئت می‌توان گفت متأسفانه در حوزه تخلف و دستگیری‌ها شاهد رشد هستیم به‌نوعی که فروردین ۹۷ تعداد ۱۱ تخلف و ۲۱ دستگیری و اردیبهشت همان سال شش تخلف و ۹ دستگیری گزارش شد که حاکی از افزایش شکار و دستگیری‌ها است.

وی افزود: برای آموزش جوامع بومی و محلی طرح یک ساعت با محیط‌بان در دستور کار است که متأسفانه امسال به دلیل شرایط کرونا این آموزش در هیچ کجای استان سمنان برگزار نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجم ژوئن مصادف با ۱۵ خرداد روز جهانی محیط‌زیست است.

کد خبر 517930

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha