معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با تأکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی اعلام‌شده را جدی بگیرند، گفت: بیماری کرونا همچنان در کشور و استان گیلان فعال است.

بیماران کرونایی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، آبتین حیدر زاده با اعلام هشدار نسبت به روند افزایشی بیماران کرونایی، اظهار کرد: بیماری کرونا همچنان در کشور و استان گیلان فعال است.

وی رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی در بین عموم و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی را عامل اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا دانست و افزود: آمارها نشان می‌دهد که طی هفته اخیر موارد مثبت بیماری کرونا افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تأکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی اعلام‌شده را جدی بگیرند، گفت: روزانه حداقل ۵۰ نفر در بیمارستان‌های سطح استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری می‌شوند؛ و لذا حدود ۶۰۰ نفر از افرادی که در تماس با این ۵۰ بیمار بودند آزمایش پی. سی. آر را انجام می‌دهند و متأسفانه موارد مثبت کرونا در میان این افراد زیاد است.

حیدر زاده، وضعیت کرونایی را عادی ندانست و تصریح کرد: مردم به‌ویژه افرادی که علائم ندارند و حتی در تماس با بیماران کرونایی هم نبودند، عادی‌سازی روابط اجتماعی در روزهای شیوع کرونا را از ذهن خود خارج کنند.

وی یکی از راه‌های مهم قطع زنجیره انتقال این ویروس را پرهیز از ترددهای بی‌مورد و سفرهای غیرضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر موارد بهداشتی را جدی بگیریم می‌توانیم بیماری را در استان ثابت نگه‌داریم و شاهد اوج‌گیری احتمالی نباشیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، همچنین از مردم خواست از تجمع در یک فضای بسته خودداری کنند و یادآور شد: در صورت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی حتماً از ماسک استفاده کنید.

وی بیان کرد: آماده پاسخ‌گویی به افراد مشکوک هستیم، اگر علائمی مانند تب، سرفه، بدن‌درد، لرز و خستگی را مشاهده کردید حتماً در سامانه سلامت ثبت‌نام کنید و اگر قبلاً ثبت‌نام کرده‌اید مجدد با ورود کد ملی وارد سامانه شوید و همکاران ما سریعاً تماس خواهند گرفت و در صورت لزوم آزمایش رایگان انجام خواهد شد.

آغاز موج دوم کرونا در استان گیلان | آمار بستری‌ها صعودی شد

همچنین تسنیم نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شیوع پیک دوم کرونا در استان گفت: آمار بستری‌های کرونا در استان گیلان صعودی شد.

ارسلان سالاری صبح امروز در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در گیلان اظهار داشت: میزان ابتلا به ویروس کرونا در چند روز اخیر در گیلان به دلایل مختلفی نظیر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی افزایش یافته و این موضوع موجب بالا رفتن آمار بستری‌ها شده است.

رئیس علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افزایش تعداد بستری‌های کرونا نشان‌دهنده شیوع پیک دوم این بیماری در استان است گفت: عملکرد ویروس کرونا نشان می‌دهد که تنها راه مبارزه با آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده است و فعلاً دارو و واکسنی برای آن ساخته نشده لذا همه افراد موظف به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

وی از مردم استان گیلان خواست که همچون ماه‌های گذشته قوانین و مقررات بهداشتی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی و پوشیدن ماسک و دستکش را رعایت کنند و بیان داشت: مردم گیلان در این چند وقت اخیر به‌خوبی نکات بهداشتی را رعایت کردند و از آنها می‌خواهیم که امروزه نیز از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

سالاری از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای پذیرش و بستری کردن مبتلایان ویروس کرونا خبر داد و افزود: سیستم بهداشت و درمان استان گیلان همچون ماه‌های گذشته در آمادگی کامل به‌سر می‌برد و هیچ مشکلی برای غربالگری و درمان مبتلایان به کرونا ویروس وجود ندارد و آمار بالای بهبودیافتگان نیز صحت این ادعا را تایید می‌کند.

وی شیوع مجدد ویروس کرونا در استان گیلان را عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم عنوان کرد و اظهار داشت: میزان شیوع کرونا در گیلان طی هفته‌های اخیر روند نزولی داشت اما عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز تفریحی باعث شد که میزان شیوع آن افزایش یابد که این یک زنگ خطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه میزان شیوع کرونا در جامعه به‌صورت افسارگسیخته بالا رفته است بیان داشت: تاکنون هیچ درمانی برای کرونا کشف نشده و تنها راه مبارزه با آن رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری و استفاده از ماسک و دستکش است.

کد خبر 517916

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha