چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
۰ نفر

پیکر زنده‌یاد حسن توفیق، کارتونیست پیشکسوت و مدیر مسئول نشریه «توفیق» روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد با حضور جمع محدودی از طنزنویسان، کاریکاتوریست‌ها و خانواده این هنرمند فقید در قطعه نام‌آوران بهشت ‌زهرا (س) به خاک سپرده شد. 

خاکسپاری حسن توفیق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسن توفیق که نزدیک به ۳۰ سال همچون دیگر برادرانش، مدیریت نشریه «توفیق» را به عنوان یکی از مهم‌ترین نشریه‌های فکاهی ایران عهده‌دار بود، شاگردان زیادی را در حوزه طنز و کاریکاتور پرورش داد. شاگردانی که حالا هر کدام از آن‌ها به عنوان پیشکسوتان عرصه کاریکاتور شناخته می‌شوند.

شماره‌های متعدد نشریه «توفیق» که اغلب طرح‌های روی جلدش نیز به امضای خودش منتشر می‌شد، مهم‌ترین و ماندگارترین میراث او برای اهالی مطبوعات و هنر و مردم است.

حسن توفیق بعدازظهر یکشنبه ۱۱ خردادماه به دلیل کهولت سن و بر اثر ایست قلبی درگذشت و پیکر او صبح روز سه‌شنبه ۱۴ خردادماه در حضور جمع محدودی از دوستان، آشنایان و شاگردانش به خاک سپرده شد.

احمد عربانی، جواد علیزاده، هادی حیدری، غلامرضا کیانی و شوسیانس شجاعی‌فرد به همراه برخی از اعضای خانواده و آشنایان زنده‌یاد حسن توفیق و نمایندگانی از مرکز دایره‌المعارف اسلامی از جمله افرادی بودند که در سکوت و غم پیکر این هنرمند فقید را در قطعه نام‌آوران بهشت ‌زهرا (س) به خاک سپردند.


 

کد خبر 517771

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
    1 0
    خدا رحمتشون کنه و با خوبان همنشین باشند روحشان شاد و خاطره شان پیوسته دائمی و آرمانشان ابدی. خیلی زحمت کشیدند و آموزشی که به همکارانشان ارائه کردند فراموش نشدنی است و در قلب مردم جای خوبی تصاحب کردند و همیشه در افکار جامعه جاویدانند و فراموش نخواهند شد ولی واقعا جای بسا تاسف است که به شکل غریبانه ای مراسمشان به وقوع پیوست و برای همیشه آرام گرفتند.یادشان همیشه گرامی و آرزوی صبر و بردباری برای خانواده و همکیشانشان.